رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را بزرگترین تهدید برای نظام دموکراسی کشورش از زمان جنگ داخلی دانست.

ترامپ بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهور این کشور را بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا از زمان جنگ داخلی دانست.

این نماینده دموکرات ایالت نیویورک وعده داد که تحقیقات بسیاری علیه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در آینده صورت بگیرد. 

ندالر در مصاحبه رادیویی در نیویورک اعلام کرد او ترامپ را بزرگترین تهدید برای نظام دموکراسی و دولت قانونی از زمان جنگ داخلی این کشور می‌بیند. این نماینده دموکرات بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت واضح است که سوء استفاده‌های زیادی از قدرت، مانع تراشی‌های اساسی قضایی و نقض آشکار مقررات قانون اساسی صورت گرفته است و تاکید کرد که تمامی این موارد باید در نظر گرفته شود.

ندالر به عنوان رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است ابعاد مختلفی از عملکرد دولت ترامپ در طول سال مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. وی یادآور شد جلسات بررسی بر اقدامات غیر قانونی صورت گرفته، متمرکز خواهد شد و این مسئله مدنظر قرار می گیرد که آیا هنجار‌ها نقض شده و آیا تهدیدی برای نظام این کشور وجود داشته است.

این اولین بار نیست که ندالر، رئیس جمهور آمریکا را هدف انتقادات تند خود قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۷ نیز ندالر در انتقادی ترامپ را یک فاشیست و یکی از بدترین مزدوران در عرصه سیاست معاصر آمریکا دانست. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: دموکرات‌ها در تلاش هستند تا از طریق قانونی گزارش نهایی تیم رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را به طور عمومی ارائه کنند.

شایان ذکر است، تحقیقات تیم رابرت مولر بار‌ها مورد انتقاد رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته و ترامپ از آن به عنوان «تعقیب توهمات» یاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار