رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در حوضه آبریز رودخانه‌های کارواندر و بمپور ایرانشهر و هلیل رود کرمان بخش‌هایی از تالاب هامون جازموریان آبگیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد رضا علیمرادی رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تالاب جازموریان به عنوان یکی از تالاب‌های فصلی مشترک بین سیستان و بلوچستان و کرمان است که با مساحت سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع بر اثر فرونشست زمین با ساختی جوان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری غرب ایرانشهر ایجاد شده است.

وی گفت: تالاب جازموریان به علت پدیده تغییر اقلیم در سنوات اخیر و همچنین احداث سد‌های متعدد بر حوضه آبریز آن همچون سد جیرفت استان کرمان بر روی هلیل رود و سد کارواندر در سیستان و بلوچستان، اخیرا دچار خشکسالی شده و به عنوان یکی از کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق کشور شناسایی شده است.

رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: همزمان با بارندگی‌های اخیر، تصاویر ماهواره‌ای موجود نشان داد که این تالاب در حال آبگیری است و اگر لطف پروردگار همچنان شامل حال این منطقه باشد طبق پیش بینی‌های اقلیمی تا پایان سال شاهد احیای وسعت بیشتری از آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: آبگیری بخش‌هایی از تالاب جازموریان شور و شعف زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/پ

آبگیری بخش‌هایی از تالاب جازموریان

برچسب ها: آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار