رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: هم اکنون قیمت خیار، سبزی و کاهو نسبت به هفته‌های اخیر ۱۵ تا ۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است.

روز/آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/سیلاب و صادرات قیمت سبزی و کاهو را گران کرداسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد:هم اکنون قیمت خیار، سبزی و کاهو نسبت به هفته‌های اخیر ۱۵ تا ۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است.

وی وقوع سیلاب و خروج برخی محصولات سبزی و صیفی از مرز‌های کشور را دلیل اصلی گرانی دانست و افزود: در شرایط فعلی عمده سبزی کشور از جنوب تامین می‌شود چرا که سبزی اطراف شهر به پایان رسیده و بدیهی است که به سبب افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل، نرخ سبزی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شود.

کارگر نرخ هر کیلو انگور را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۴ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۷ تا ۱۱ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار و کیوی ۴ تا ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خیارگلخانه ۲ تا ۵ هزار و ۵۰۰، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۷ تا ۱۳ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۴ تا ۸ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و خربزه ۲ تا ۶ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: گرانی به بازار میوه شب عید می‌رسد؟ / ۳۰ درصد، حداکثر فاصله قیمت از عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی


وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰، پیاز قرمز ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰، سیر خشک ۴ تا ۱۱ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار و فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، امکان پیش بینی قیمت در بازار میوه شب عید وجود ندارد.

انتهای پیام/

امکان پیش بینی قیمت در بازار شب عید وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
چه جالب هر سال تا نزدیک سال نو میشویم مسئولان میگویند باتوجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، امکان پیش بینی قیمت در بازار میوه شب عید وجود ندارد.درود به مسئولان آگاه کار بلد و دور اندیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
شاید یک گوشه کشور یک سیل یا سرمازدگی باشه ولی مملکت به این وسعت چطور با یک سیل منطقه ای دچار بحران وکمبود میشه مگه سالهای گذشته سیل نبوده / بگین به دلیل تسلط دلالها بر بازار وعدم نظارت مسولان گرونی واجهاف به مردم ایجاد شده به طوری که قیمت از 2 هزار تا 8 هزار یا4هزار تا9 هزار ....این که نشد قیمت .
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
صادرات بیشتر محصولات کشاورزی باعث تورم می شود و شده است صادرات این محصولات در واقعیت هیچ سودی ندارد جز ضرر به منابع ابی کشور و نابودی سوبسید دولت در راه بیگانگان. معمولا" فقط دلالها سود سرشاری را به قیمت تورم جامعه برده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
همیشه برای گران کردن اجناس بهانه ای هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
سیل طوفان صادرات قاچاق و . . . . باعث گرانی اند مسئولین هیچ تقصیری ندارند اینها که دوست ندارند پراید 6 میلیونی بشه 39 میلیون تومان فکر نکنید اینها به فکر جیب خودشان هستند
آخرین اخبار