اتحادیه کارکنان وزارت کشور فرانسه خواستار استعفای فوری کریستوف کاستانر به دلیل لاپوشانی و سرپوش گذاشتن بر تجاوزات جنسی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه کارکنان وزارت کشور فرانسه، ویژی (Vigi) کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه را به لاپوشانی و سرپوش گذاشتن بر تجاوزات جنسی متهم کرد و در بیانیه‌ای استعفای فوری او را خواستار شد.

دکتر فری، پزشک بازرس منطقه‌ای ابتدا بازداشت شد و سپس در مورد پرونده تجاوزات جنسی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

اتحادیه پلیس ویژی، وزیر کشور فرانسه را متهم کرد که از این تجاوزات باخبر بوده، بر آن‌ها سرپوش گذاشته و از مجازات علیه کارمندی که از این پزشک انتقاد کرده، حمایت کرده است.

اتحادیه کارکنان وزارت کشور فرانسه، ویژی، در بیانیه‌ای استعفای کریستوف کاستانر را خواستار شد. این اتحادیه کاستانر را متهم کرد که از بیست و چهارم اکتبر ۲۰۱۸ از رفتار دکتر فری آگاه بوده است. این پزشک ۵۰ ساله که از بیست سال پیش مشغول به کار است، پس از بازداشت و پس از آن قرار گرفتن تحت کنترل قضایی از انجام فعالیت منع شد. دکتر فری به تجاوز جنسی به همکاران جوان خود متهم است.

این بیانیه خاطرنشان کرد وزیر کشور سال گذشته در خصوص اتهامات این پزشک بازرس منطقه ای از او دفاع کرده است.

در این بیانیه آمده است: کاستانر به اریک موروان، مدیر کل پلیس ملی که او نیز تجاوزات جنسی این پزشک را لاپوشانی کرده است، اجازه داد الکساندر لانگلوا، دبیر کل اتحادیه پلیس را به دلیل اینکه از چنین اقداماتی انتقاد کرده است به شورای انضباطی بفرستد.

علاوه بر این کاستانر به دکتر فری اجازه داد پای الکساندر لانگلوا را به اتهام افترا به دادگاه شهر متز بکشد.

اتحادیه پلیس ویژی با ابراز تأسف از افزایش شمار خودکشی در میان همکاران این اتحادیه به دلیل چنین مدیریتی که بر همه رفتار‌های مجرمانه سلسله مراتب پلیسی سرپوش می‌گذارد، بار دیگر استعفای فوری کاستانر و موروان را خواستار شد.

شمار کارمندان اتحادیه پلیس که از ابتدای سال دو هزار و نوزده خودکشی کرده اند، به یازده تن رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار