افتتاح شانزدهمین جشنواره دانش آموزی قرآن

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره دانش آموزی قرآن، عترت و نماز برپا شد.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: قرآن روشن بخش حیات بشری و نور معنوی است که با همنشینی و حضور آن در تمام لحظات زندگی می توان مسیر درست و رستگاری را پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ مردم ایران و اعتقادات دینی آنان، افزود: از صدر اسلام تا کنون بین مسلمان، جایگاه و ارزش قرآن رفیع و والا بوده و بویژه ایرانیان توجه و اهمیت خاصی برای کتاب الهی در رفتار و اعمال خود قائل هستند.

عبدی پور بیان کرد: قرآن پیام جاودانه پروردگار برای رسیدن به راستی و رستگاری است و آموزش های قرآنی در جهت ایجاد و تقویت انس و علاقه با قرآن در دانش آموزان انجام شود و بر اساس چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اولویت های حوزه تربیتی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ انس با قرآن از برنامه های مهم به شمار می آید.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان عنوان کرد: برگزاری جشنواره دانش آموزی قرآن، عترت و نماز از نمونه فعالیت هایی است که با هدف تربیت دینی دانش آموزان، علاقمندی به کتاب و آموزه های الهی و شناسایی نخبه های قرآنی برگزار شد.

وی با اشاره به نقش آموزش های قرآنی در پرورش صحیح دانش آموزان، یادآور شد: آموزش ها باید در جهت شناخت عمیق، ایجاد و تقویت انس و الفت دانش آموزان با قرآن صورت پذیرفت.

عبدی پور با تشکر از زحمات داوران قرآنی و دست اندرکاران و حمایت های خیرین در برگزاری مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز، تصریح کرد: بی شک شاهد مزد و برکات برگزاری این برنامه معنوی در زوایای زندگی همه تلاشگران از دستان توانمند باریتعالی خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان بیان داشت: نتایج دانش آموزان برتر رشته قرآنی مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز عصر امروز در آیین اختتامیه اعلام خواهد شد.

حبیب الله تبریزی، معاون تربیتی آموزش و پرورش بهبهان بیان داشت: مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره دانش آموزی قرآن، عترت و نماز با حضور تنی چند از مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان برگزار شد.

وی افزود: فعالیت های قرآنی همراه با آموزش های حرفه ای از جمله برگزاری جشنواره ها و مسابقات، از اولویت هایمهم حوزه پرورشی در برنامه توسعه آموزش و پروش بهبهان در سال 97 است و در مرحله آموزشگاهی 6 هزار و 700 دانش آموز در 14 رشته قرآنی شرکت کردند.

تبریزی با بیان این موضوع که هزار و یکصد نفر به مرحله منطقه ای مسابقات قرآنی راه یافتند اظهار کرد: 400 دانش آموز در دورشته انشاء نماز و انشاء امام زمان ع و 700 دانش آموز دختر و پسر مدارس متوسطه دوره اول و دوره دوم شهرستان بهبهان در مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره دانش آموزی قرآن، عترت و نماز، در 10 رشته با هم به رقابت می پردازند.

معاون تربیتی آموزش وپرورش بهبهان با بیان اینکه 40 داور قرآنی مسابقات را داوری می کنند، در پایان گفت:پس از اعلام نتایج، نفرات برتر در هر رشته به استان معرفی شده و در اسفند ماه در مسابقات قطبی استانی به میزبانی شهرستان بندر امام خمینی ره شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.