زیارت اولی‌ها عازم مشهد شدند

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: ۸ هزارزیارت اولی ار استان به ضورت رایگان عازم مشهد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام دانیال اریکه،معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان بیان داشت: طی ۲ سال اخیر که این دفتر نمایندگی فعال شده، ۸ هزار نفر از خوزستانی‌های زیارت اولی بی بضاعت را به صورت رایگان به مشهد اعزام کردیم.

وی افزود: نماینده، ولی فقیه در منطقه سه راه خرمشهر یک هزار مترمربع را به آستان مقدس رضوی اهدا کرده که آستان هم کلنگ مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی را به زمین می‌زند؛ خوزستان سومین استانی است که چنین حمایتی را از آستان جلب کرده است.

حجت الاسلام اریکه عنوان کرد: علاوه بر ساخت، تکمیل، تجهیز و بهره برداری این مجتمع اداره، بروزرسانی و تأمین تجهیزات این مرکز با خود آستان قدس خواهد بود.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: سازمان قرآن الکریم آستان قدس رضوی در ۲ محور آموزشی و همچنین توسعه و ترویج فعالیت می‌کند که این محفل نیز در حوزه محور دوم قرار می‌گیرد واین محفل توسط قاریان بین المللی و کسانی که صاحب امتیاز‌هایی در مسابقات قرآنی هستند، برگزار می‌شود؛ مقدمی و موسوی قاریان به نام و بین المللی خوزستانی نیز حضور دارند.

وی بیان داشت: تأسیس مهدالرضا ویژه سنین ۵ تا ۷ سال دستورکار دوم این نمایندگی است و در خوزستان مانند دیگر استان‌ها سهمیه داریم و امسال بالغ بر ۲۰ هزار کودک این سنین به آموزش و فراگیری مفاهیم قرآنی و دینی با زبان کودکانه پرداخته شد.

حجت الاسلام اریکه افزود: طرح بعدی شباب الرضا است که به نوجوانان ۸ تا ۱۲ ساله اختصاص دارد و با اجرای آن استعدادیابی و شناسایی نخبگان قرآنی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/م

زائران خوزستانی راهی مشهد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار