مهری گفت: وزارت بهداشت باید اقدامات موازی با خدمات حوزه بهداشت را حذف و به جای تربیت دانشجوی مازاد از هزاران فارغ التحصیل رشته‌های بهداشتی استفاده کند.

احمد مهری کارشناس ارشد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به ارتقای بهداشت و شبکه‌های بهداشتی به برکت انقلاب اسلامی ایران گفت: چهل سال از ایجاد شبکه‌های بهداشت کشور می‌گذرد و امروزه تمام شهر‌های کشور در نزدیک‌ترین محل زندگی خود شاهد فعالیت کارشناسان تخصصی بهداشتی هستند.

وی افزود:خدمات بهداشتی در کشور در قالب شبکه‌های بهداشت کشور به وسیله کارشناسان بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت روان، تغذیه و مامایی در کنار پزشکان ارائه می‌شود وخوشبختانه امروزه در تمام سطح کشور این نیرو‌ها تخصصی‌ترین خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت تصریح کرد: متاسفانه آنچه امروز نگران کننده بوده غفلت رسانه‌ها و تریبون‌ها از هویت خدمات بهداشت در سراسر کشور است، چون اکثر خدمات بهداشتی ارائه شده در شبکه‌های بهداشت کشور به وسیله نیرو‌های بهداشتی رایگان است و بسیاری از افراد مراکز بهداشتی را با درمانگاه‌های درمان محور اشتباه می‌گیرند.

 در رسانه‌ها حرفی از خدمات حوزه بهداشت نیست

وی افزود: خواسته و ناخواسته در رسانه‌ها حرفی از خدمات حوزه بهداشت و همچنین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی نیست، اما با اطلاع رسانی می‌توان مردم را به استفاده از خدمات مشاوره‌های بهداشتی، غربالگری، مراقبت‌های بهداشتی زنان، کودکان و نوزادان در خانه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی تشویق کرد، اما متاسفانه از این موضوع غفلت شده است.

مهری با تاکید بر اینکه امروزه ۴۰ درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است، گفت:بسیاری از عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر ریشه در سبک زندگی مردمی دارد که با خودمراقبتی و کسب آموزش‌های لازم از واحد‌های بهداشتی می‌توانیم جلوی آن‌ها را بگیریم.

عضو هیئت مدیره انجمن کارشناسان بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت باید ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را به مردم بشناساند، متاسفانه در رسانه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر خبری از معرفی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی بهداشتی نیست و چطور می‌توان انتظار داشت که به اهدافمان در حوزه سلامت برسیم.

وی بیان کرد: ما معتقدیم هزاران کارشناس بهداشت تحصیل کرده در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسترساز مناسب برای کمک به سلامت محوری در جامعه هستند و وزارت بهداشت باید اقدامات موازی با خدمات حوزه بهداشت را حذف و به جای تربیت دانشجوی مازاد از هزاران فارغ التحصیل رشته‌های بهداشتی استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید
بنده دانشجوی فارغ التحصیل کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی بم هستم
وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بم از ما تعهد به خدمت گرفته
حالا که ما فارغ التحصیل شدیم نه اجازه ادامه تحصیل میدن
نه مارو طبق تعهدی گرفتن سرکار میبرند در حالی که خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی در شرق استان یعنی شهرستانهای فهرج نرماشیر ریگان و بم خالی از نیرو هستند
ما چکار کنیم آقای نمکی لطفا تکلیف مارو مشخص کنید
و متاسفانه در خانه بهداشت به جای نیرو هایی بهداشتی پرستار میگیرند
و به نیروی بهداشتی هیچ توجهی نمیشود و بودجه بهداشت صرف درمان میشود تا کی تبعیض و فرق گذاشتن بین نیروی بهداشت و درمان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
لطفا از معیشت و عدم امنیت شغلی نیروهای مظلوم بهداشتی که بصورت شرکتی فعالیت میکنند هم گزارش تهیه بکنید تا همه بفهمند نیروهای شرکتی در چه فلاکتی هستن.. نیروهایی که نه از کارمند، کارمند هستند و نه از کارگر، کارگر
آخرین اخبار