وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد نشست سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی که با حضور مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ایش در مسکو برگزار شد، اعلام کرد نشست سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در ماه فوریه برنامه ‌ریزی شده است.

سرگئی لاوروف با بیان این که بسیاری از مسائل مهم مربوط به موضوع سوریه حل و فصل شدند، از وجود بسیاری از مسائل دیگر خبر داد که همچنان بر روی میز مذاکره باقی است.

به علاوه، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به کانون تروریسم در منطقه ادلب سوریه بر عزم کشورش مبنی بر ادامه همکاری با ترکیه درباره این منطقه که در توافقنامه سوچی قید شده، تاکید کرد.

او افزود: همه باید بدانند که مرکز تروریسم نباید در ادلب باقی بماند.

سرگئی لاوروف در خصوص اوضاع شمال سوریه گفت: مشکل امنیتی که در مرز ترکیه و سوریه وجود داشته با تصمیم خروج آمریکا از سوریه از بین رفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از ایجاد خلاء ناشی از خروج آمریکا از منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه امکان بهره بردن از توافقنامه آدانا که ترکیه و سوریه در سال ۱۹۹۸ برای رسیدن به این هدف امضا کردند را خاطرنشان کرد.

سرگئی لاوروف با اشاره به این که (دولت) سوریه به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده آماده است تا در چارچوب توافقنامه آدانا برای امنیت مرز‌ها فعالیت کند، بر ضرورت از بین بردن تروریسم در سوریه و جلوگیری از مشکلات امنیتی در مرز تاکید کرد.

او همچنین ایجاد شرایط مناسب برای افزایش کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان به شهر‌های خود را خواستار شد.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش پایانی این کنفرانس خبری از برگزاری دوازدهمین نشست کشور‌های تضمین کننده (روسیه، ترکیه و ایران) در خصوص مسائل سوریه در اواسط ماه فوریه در آستانه خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار