تعدادی از کارگران مترو نسبت به پایمال شدن حقوقشان از سوی کارفرمایان و پرداخت نشدن حق بیمه‌شان گلایه دارند.

سه شنبه////////پرداخت نکردن بیمه کارگران متروبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کارفرمایان شرکت‌های مختلف حق بیمه کارگران را نادیده می‌گیرند که همین موضوع باعث نارضایتی تعدادی از کارگران مترو نیز شده است.

این کارگران مدعی‌اند، چند وقتی است که کارفرمای شرکت خدماتی علی رغم کسر حق بیمه از حقوق آنان، بیمه‌هایشان را پرداخت نکرده است. این در حالی است که بیمه اجباری بوده و همه کارفرمایان موظفند حق بیمه کارکنان خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

یکی از مسئولان شرکت مترو در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما بودجه این شرکت خدماتی-نظارتی را پرداخت کرده‌ایم و ممکن است آن‌ها به دلیل مشکلات مالی و یا موارد دیگری بیمه کارگران را پرداخت نکرده باشند که ما از آن خبری نداریم.

مسئولان شرکت خدماتی مربوطه نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کردند: ما نمی‌توانیم در رابطه با مسائل مالی به شما پاسخگو باشیم و این طور که به شما گفته‌اند، نیست.

حال در این میان چه کسی باید پاسخگوی حقوق کارگرانی باشد که علی رغم پرداخت هزینه‌های بیمه آنان کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است.

کارگران یکی از اساسی ترین سرمایه‌های توسعه صنعتی کشور محسوب  می‌شوند که همواره باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند و دستگاههای مسئول برنامه‌ای را برای جلوگیری از سوءاستفاده کارفرمایان اجرا کنند.

انتهای پیام/

نارضایتی کارگران مترو از پرداخت نشدن حق بیمه‌‌شان از سوی کارفرمایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار