تاجر سرشناس برای زنده کردن حساب ۳۰ میلیاردی خود آدم‌ربا اجیر کرد.

تاجر سرشناس وقتی متوجه شد ۳۰ میلیارد تومان از پول‌هایش در یکی از حساب‌های بانکی‌اش در ترکیه مسدود شده است با فرضیه اینکه مباشران قصد کلاهبرداری از او را دارند چند مرد مسلح را برای ربودن آن‌ها و زنده کردن ۳۰ میلیاردش اجیر کرد. 

اوایل مردادماه امسال دو زن میانسال در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفتند و اعلام کردند همسران آن‌ها به‌طور ناگهانی گم شده‌اند.

یکی از شاکی‌ها گفت: «شوهرم حمید و همکارش مسعود با تاجر‌ها و بازرگان سرشناسی همکاری می‌کنند. معمولاً آن‌ها کار‌های اداری و بانکی تاجر‌ها را انجام می‌دهند. امروز صبح شوهرم و همکارش برای انجام کاری از خانه بیرون رفتند و دیگر به خانه بازنگشتند. تلفن همراه هر دوی آن‌ها هم خاموش است. ما نگرانیم برایشان اتفاق بدی رخ داده باشد، به همین دلیل همراه دوستم به اداره پلیس آمدیم تا کمک کنید ردی از همسرانمان پیدا کنیم.»

 ۳۰ میلیارد تومان

در حالی که تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به دستور قاضی کیاستی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی برای پیدا کردن ردی از دو مرد گمشده وارد عمل شده بودند، دو زن دوباره به اداره پلیس رفتند و این بار اعلام کردند همسرانشان ربوده شده و آدم‌ربایان برای آزادی آن‌ها درخواست ۳۰ میلیارد تومان پول کرده‌اند.

یکی از آن‌ها گفت: «ساعتی قبل مردی با شماره همراهم تماس گرفت و گفت شوهرم و همکارش را گروگان گرفته و باید برای آزادی آن‌ها ۳۰ میلیارد تومان به حساب ارزی که اعلام می‌کند رمزارز واریز کنیم. من از پشت گوشی صدای ناله‌های همسرم را شنیدم که شکنجه می‌شد و از من می‌خواست به او کمک کنم.»

 یک هفته بعد

با طرح دومین شکایت، مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه موفق شدند خودروی یکی از گروگان‌ها را در حاشیه شهر که رها شده بود، کشف کنند. بررسی‌های بعدی نشان داد روز حادثه خودروی سواری با پلاک جعلی راه خودروی دو مرد میانسال را سد می‌کند و سپس دو مرد مسلح از خودرو خارج می‌شوند و گروگان‌ها را سوار خودروی خود و به مقصد نامعلومی حرکت می‌کنند.

یک هفته از حادثه گذشته بود و مأموران هیج ردی از دو مرد ربوده شده پیدا نکرده بودند که باخبر شدند مرد چوپانی در بیابان‌های اطراف تهران دو گروگان را دست و پا بسته پیدا کرده و آن‌ها را نجات داده است.

دو مرد میانسال پس از رهایی به اداره پلیس رفتند و ماجرا را شرح دادند. 

یکی از آن‌ها گفت: «روز حادثه خودرویی راه ما را سد کرد و دو مرد از آن بیرون آمدند و خودشان را مأمور معرفی کردند. آن‌ها ما را به داخل خودروی خودشان بردند و چشمانمان را بستند و بعد هم داخل سوله‌ای در اطراف تهران زندانی کردند. گروگانگیران مسلح می‌خواستند از ما اخاذی ۳۰ میلیارد تومانی کنند و به همین دلیل هم ما را شکنجه دادند، اما وقتی فهمیدند خانواده‌های ما شکایت کرده‌اند و پلیس در یک قدمی آنهاست ما را دست و پا بسته در اطراف تهران رها کردند. ما آدم‌ربایان را نشناختیم و حتی صدای آن‌ها هم برای ما آشنا نبود، اما فکر می‌کنیم آن‌ها از سوی یکی از تاجرانی که برایشان کار می‌کنیم، اجیر شده باشند.»

آدم‌ربایی دوم 

در حالی که تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان مسلح ادامه داشت، مأموران پلیس دریافتند حمید پس از رهایی دوباره برای دومین بار از سوی چند مرد مسلح دیگر ربوده شده است. بررسی‌ها نشان داد حمید برای قرار کاری به کافی‌شاپی در یکی از خیابان‌های شمال تهران می‌رود که دو مرد مسلح در پوشش پلیس او را بازداشت می‌کنند و سپس می‌ربایند. از سوی دیگر مأموران با فیلم‌های شکنجه گروگان روبه‌رو شدند که گروگانگیران برای خانواده او می‌فرستادند و تهدید می‌کردند اگر خانواده حمید ۳۰ میلیارد تومان به حساب آن‌ها واریز نکنند، گروگان را به قتل می‌رسانند و جسدش را در بیابان‌ها رها می‌کنند.

 تاجر سرشناس

تحقیقات تخصصی مأموران حکایت از آن داشت عامل دو آدم‌ربایی فرد آشنایی است که به احتمال زیاد با حمید و همکارش اختلاف مالی دارد. وی، چون در اولین آدم‌ربایی به نتیجه دلخواهش نرسیده بود، دومین آدم‌ربایی را یک هفته بعد طراحی و اجرا و این‌بار گروگان را از تهران خارج کرد تا مأموران ردی از او پیدا نکنند. مأموران پلیس در بررسی‌های فنی متوجه شدند حمید و همکارش مدتی است با تاجر سرشناسی به نام اشکان ارتباط کاری دارند که دفتر کارش در یکی از شهر‌های جنوبی کشور ترکیه قرار داشت. اشکان در کار واردات پیچ و مهره فعالیت می‌کرد و مدتی قبل با حمید و همکارش اختلاف پیدا کرد. تحقیقات برای شناسایی اشکان ادامه داشت تا اینکه رصد‌های مأموران نشان داد متهم برای امضای قراردادی از کشور ترکیه به تهران آمده که مأموران او را به عنوان مظنون در آدم‌ربایی بازداشت کردند.

رهایی 

متهم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و شواهد روبه‌رو شد به اجیر کردن چند مرد مسلح برای آدم‌ربایی اعتراف کرد.

وی گفت: «حمید و همکارش از من کلاهبرداری ۳۰ میلیارد تومانی کردند. کارم واردات وسایل از کشور‌های همسایه است و حمید و همکارش هم کار‌های بانکی و اعتبارسنجی مرا انجام می‌دادند و دستمزد خوبی هم می‌گرفتند. قرار بود محموله پیچ و مهره‌ای از کشور ترکیه به ایران وارد کنم، به همین دلیل مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در اختیار آن‌ها قرار دادم تا برای اعتبارسنجی من در یکی از بانک‌های ترکیه به حسابم واریز کنند. تمامی اسناد و مدارک کامل شد، اما متوجه شدم حسابم در بانک ترکیه مسدود شده است و من موفق به واردات پیچ و مهره نشدم. من حمید و همکارش را مقصر می‌دانستم و احتمال می‌دادم آن‌ها سرم کلاه گذاشته باشند، به همین خاطر بار اول چند مرد را اجیر کردم و آن‌ها را ربودیم، اما وقتی آدم‌ربایان متوجه شدند پلیس در یک قدمی آنهاست، دو گروگان را آزاد کردند.»

وی ادامه داد: «نقشه‌ام ناتمام ماند و من به پولم نرسیدم و این‌بار چند آدم‌ربای دیگر را از استان سیستان و بلوچستان اجیر کردم و آن‌ها هم حمید را ربودند و به شهر زاهدان منتقل کردند. قرار بود من به پولم برسم و بعد گروگان را آزاد کنیم.» مأموران پلیس در ادامه متوجه شدند گروگانگیران وقتی فهمیدند طراح آدم‌ربایی دستگیر شده است، گروگان را در اطراف جاده اصفهان رها کردند و گروگان به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

تحقیقات از متهم ادامه دارد و مأموران در تلاشند تا آدم‌ربایان مسلح را بازداشت کنند.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
بالاخره ۳۰ میلیارد کجاست
آخرین اخبار