عبدلیان پور گفت: مردم پیش از انجام هر اقدام حقوقی می‌توانند با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره رایگان حقوقی دریافت کنند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اداره کل ارتباط مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به پرونده مراجعان رسیدگی کرد.

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم امروز چهارشنبه ۲۱شهریور ماه حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه به همراه معاونان خود در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور پیدا کرده و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آنها رسیدگی کردند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حاشیه دیدار مردمی گفت: امروز توفیق یافتیم تاطبق وعده‌ای که به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه داده‌ایم هر ماه به اتفاق همکاران در این مکان حضور پیدا کرده تا در خدمت مردم عزیز باشیم.

وی در ادامه در رابطه با موضوعات و پرونده‌های مطرح شده در این دیدار گفت: در بسیاری از پرونده‌های مطرح شده مشاهده شد که نیاز به همراهی وکیل برای دفاع از حقشان دارند از این رو وکیل معاضدتی در اختیار آنها قرار گرفت.

عبدلیان پور به یکی از عمده معضلات موجود در این پرونده‌ها اشاره کرد وگفت: عدم آگاهی شهروندان از قوانین سبب‌ گرفتاری‌هایی برای آنها و در نهایت چالش افزایش ورودی پرونده‌ها برای دستگاه قضایی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از شهروندان نسبت به حقوق و وظایف خود آگاهی ندارند، گفت: گاهاً مشاهده می‌شود که بعضی از افراد با ناآگاهی و عدم اشراف به قوانین در برخی از قرارداد‌ها برای خود تعهداتی ایجاد می‌کنند که این موضوع می‌تواند سبب از دست رفتن سرمایه آنها شود.

وی به خدمات رایگان مرکز وکلا برای افزایش دانش حقوقی شهروندان پرداخت و گفت: پیش از انجام هر اقدام حقوقی شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته با وکلا و کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده وضعیت را تشریح و مشاوره رایگان دریافت کنند و سپس به انجام آن بپردازند.

عبدلیان پور افزود: نرم افزار حقوق عامه توسط مرکز وکلا طراحی و تدوین شده و در آن آموزش‌های حقوقی در تمامی زمینه‌ها در راستای افزایش دانش حقوقی شهروندان به صورت رایگان در دسترس و قابل استفاده است.

وی همچنین به اقدامات این مرکز در راستای احیا و صیانت از حقوق عامه در راستای توسعه دانش حقوقی همگانی پرداخت و گفت: در راستای کمک به شهروندان و پیشگیری و کنترل ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی مجموعه کلیپ‌های آموزشی تحت عنوان قوانین و حقوق به زبان ساده و از قانون چه می‌دانید؟ در موضوعات مبتلا به و پر تکرار را با همراهی صدا و سیما تهیه و آماده پخش داریم.

برچسب ها: سامانه ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار