بانک مرکزی چین به منظور جلوگیری از بحران مالی در این کشور ۸۳ میلیارد دلار به نظام بانکی تزریق کرد.

بانک مرکزی چین ۸۳ میلیارد دلار به نظام بانکی این کشور تزریق می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرد به منظور جلوگیری از بحران مالی در این کشور که ممکن است فشار بیشتری بر اقتصاد تضعیف‌شده آن وارد کند، ۸۳ میلیارد دلار به نظام بانکی تزریق می‌کند. مقامات چین قول داده‌اند در سال جاری میلادی اقدامات محرک دیگری انجام دهند و حمایت‌های بیشتر اقتصادی را در برنامه کاری خود قرار دهند. چین شاهد پایین‌ترین رشد اقتصادی در ۲۸ سال گذشته است.

اما به نظر می‌رسد اقدامات سال گذشته آن‌ها از جمله پروژه‌های بزرگ راه‌ آهن یا کاهش مالیات‌ها تاکنون تاثیر کمی داشته است. اطلاعات اخیر نشان می‌دهد این فعالیت‌ها بسیار زودتر از حد انتظار فروکش کردند.‌ ترین نگوین، اقتصاددان ارشد در ارتباط با اقتصاد‌های نوظهور در آسیا، گفت: «یک چیز کاملا واضح است، اقتصاد چین نیاز به کمک دارد».

سه شنبه (دیروز)، برنامه‌ریزان دولتی چین، بانک مرکزی و وزارت مالی، همگی به سرمایه‌گذاران اطمینان دوباره دادند که حمایت مالی بیشتری از آن‌ها خواهند داشت و سیاست‌های حمایتی در پیش خواهند گرفت. امروز (چهارشنبه)، یک روز پس از این اظهار نظرات، عملیات بازار آزاد شاهد بزرگترین تزریق یک روزه در نظام بانکی بود. تزریق ۸۳ میلیارد دلار به نظام بانکی صورت گرفت که در تاریخ چین بی‌سابقه است.

نگوین در خصوص این اقدام مقامات پکن گفت: مقامات در حال حاضر موافق هستند که اقتصاد نیاز به پشتیبانی قاطع‌تری دارد و تزریق بزرگ امروز انعکاس‌دهنده آن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار