با وجود اذعان لاهه به اینکه تل‌آویو مرتکب جنایت جنگی شده، کشورهای اروپایی معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی را دستگیر و محاکمه می‌کنند.

در حالی که سازمان‌های بین المللی حملات اسرائیل به بخش‌های غیرنظامی و مردم بی دفاع غزه را مصداق بارز جنایت جنگی می‌خوانند، کشور‌های اروپایی معترضان به این جنایات را تهدید به محاکمه می کنند. 

به گزارش خبرگزاری یوروپ یک، دانشگاه تولوز فرانسه یک استاد ریاضیات را به دلیل اعتراض یه کشتار مردم بی گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی، تعلیق و عنوان کرد که برای وی پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است. این استاد دانشگاه تولوز، حین تدریس در کلاس درس، ضمن اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل در غزه، از اینکه ورزشکاران اسرائیلی اجازه‌ی حضور در مسابقات المپیک را یافته اند ابراز تاسف کرده بود. این استاد ریاضیات همچنین تنها راه برای اعمال فشار به اسرائیل برای پذیرفتن آتش بس را دعوت مردم به تحریم این رژیم و برگزاری تظاهرات اعتراضی عنوان کرده بود.

همین سخنان باعث شد تا وزارت آموزش عالی فرانسه سریعا وارد عمل شود و با «غیرقابل قبول» خواندن این اظهارات، تعلیق این استاد را رقم بزند. وزارت آموزش عالی فرانسه با تاکید بر اینکه این اظهارات غیرقابل قبول هستند، خواستار «بی طرفی و سکوت» افراد وابسته به دولت در خصوص مسائل خاورمیانه شد. 

این اقدام در حالی صورت گرفته است که سازمان عفو بین الملل این هفته در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش اسرائیل به شکل غیرقانونی اراضی کشاورزی و ساختمان‌های غیرنظامی را در نوار غزه تخریب و اقدام به نابودی کامل محله‌هایی در این منطقه کرده است. تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و فایل‌های ویدئویی، تخریب سیستماتیک گسترده در سراسر نوار غزه را توسط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: حملات مداوم ارتش اسرائیل در نوار غزه، نوعی ویرانی بی رویه است و این اقدامات باید در چارچوب جنایت جنگی مورد بررسی قرار بگیرد. در کنار هم قرار دادن این دو خبر و تحلیل اقدامات اروپا در قبال کشتار غیرنظامیان در غزه، بی تفاوتی کشور‌های عضو این اتحادیه را به خوبی نشان میدهد. البته نکته جالب اینجاست که بعد از گذشت ماه‌ها از حملات اسرائیل به نوار غزه و تخریب بیش از نود درصد از منازل مردم این منطقه، دولت انگلیس از کاهش صادرات تسلیحات نظامی به اسرائیل با هدف بازدارندگی از اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان سخن میگوید. 

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور ۳۰ قرارداد از ۳۵۰ قرارداد صادرات تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است چرا که ممکن است اسرائیل از این سلاح‌ها برای نقض حقوق بین الملل استفاده کند! 

حال سوال این است که سیاستمداران اروپایی چه نوع کشتاری را نقض حقوق بشر میدانند! چه تعداد غیرنظامی باید کشته شود تا این کشور‌ها اعتراض به این کشتار را مجاز بدانند و یا ارسال تسلیحات برای ادامه‌ی این کشتار را متوقف کنند. 

انکار یا صحبت درباره‌ی هولوکاست (ادعایی غرب) در ۱۶ کشور اروپایی ممنوع و حتی جرم است و اروپا از افرادی که حمایتشان را از اسرائیل و برجسته‌تر کردن این کشتار‌ها اعلام کنند، طرفداری میکند ولی اعتراض به قتل عامی که قربانیانش مسلمانان و فلسطینیان باشند به تعلیق استاد دانشگاه می‌انجامد. هرکسی که کشتار مردم غزه را زیر سوال ببرد و بانی هولوکاست نوین یعنی اسرائیل را ضدبشر بداند جایی در دولت و حتی مراکز آموزش عالی فرانسه ندارد.

هیچ یک از مقامات اروپایی اقدامی عملی برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو و عوامل نظامی آن به منظور پایان دادن به کشتار‌ها و جنایات این رژیم انجام نداده اند و چشمشان را به گسترش شهرک سازی‌های این رژیم در کرانه‌ی باختری بسته اند. رژیم صهونیستی حالا به روستای "بطیر" فلسطین که جزو میراث جهانی یونسکو است، چشم طمع دوخته و با تصویب شهرک سازی در اطراف این منطقه، عملا درصدد تسلط و اشغال کامل آن است. افراط گرایان صهیونیست با غنیمت شمردن وضعیت موجود و تنش در غزه، به ساکنان فلسطینی در بطیر حمله می کنند و قصد دارند تا مردم این سرزمین را از خانه هایشان بیرون کنند.

اگر تکه‌های پازل خاورمیانه را کنار هم بچینیم با تصویری مواجه میشویم که آمریکا و اروپا به عنوان مدعیان حقوق بشر و حقوق بین الملل با حمایت عملی از رژیم اسرائیل قصد دارند نقشه‌ی جدیدی برای این منطقه ترسیم کنند و جبهه‌ی مقاومت تنها مانع برای تحقق این نقشه‌ی شوم است. ولی این کشور‌ها برای فریب افکار عمومی هر از گاهی با اظهارات ضد و نقیض، این باور را تلقین می کنند که اقدامات رژیم اسرائیل مخالف با آن چیزی است که غرب بدان باور دارد! و در عین حال حمایت تسلیحاتی و خبری از رژیم صهیونیستی را ادامه می دهند و اعترض به این اقدامات را مستحق مجازات می دانند. 

در اینجاست که باید از غرب پرسید: دم خروس را باید باور کنیم یا ….

مترجم: سمیه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
ازادی بیان فقط ایران و رسانه ها و صداسیماش
Turkiye
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
تنها کشور کامل دنیا جمهوری اسلامی است و بس
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
هر مملکتی برای خود خط قرمزی دارد و خط قرمز انان هم اقای نتانیاهو روس تبار است
آخرین اخبار