یک نظرسنجی جدید در ۳ ایالت نوسانی آمریکا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها معتقدند که این کشور بیش از حد درون درگیری‌های جهانی فرو رفته است.

یک نظرسنجی جدید که توسط مؤسسه آمریکایی کاتو بر روی گروهی متشکل از ۱۵۰۰ آمریکایی در ۳ ایالت نوسان مهم یعنی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین انجام شد، نشان داد که آمریکایی‌ها از روند فعلی سیاست خارجی آمریکا احساس خستگی می‌کنند.

براساس گزارش المیادین، اکثر پاسخ دهندگان گفتند که آمریکا «بیش از حد درگیر» در امور جهانی و درگیری‌های جهانی است که آنها را نگران جنگ جهانی سوم می‌کند.

این اعداد در میان سه ایالت نزدیک بود، به طوری که ۵۳ درصد در ویسکانسین، ۵۲ درصد در میشیگان و ۵۰ درصد در پنسیلوانیا اعلام کردند که آمریکا بیش از حد درگیر درگیری‌های جهانی است.

در رابطه با دیدگاه سیاست خارجی آمریکا، ۶۲ درصد در ویسکانسین، ۶۱ درصد در پنسیلوانیا و ۶۰ درصد در میشیگان معتقد بودند که منافع آمریکا را در اولویت قرار نمی‌دهد.

در مورد اکثریتی که معتقدند آمریکا به جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک است، این درصد در ویسکانسین بین ۵۹ درصد، در میشیگان ۵۴ درصد و در پنسیلوانیا ۵۱ درصد متغیر بود.

این نظرسنجی به این نتیجه رسید که رقابت تنگاتنگی بین کامالا هریس، معاون رئیس جمهور دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه وجود دارد، به طوری که هریس در ویسکانسین پیشتاز است (۵۱ درصد در مقابل ۴۶ درصد)، ترامپ اندکی جلوتر در میشیگان (۴۸ درصد در مقابل ۴۷ درصد) و دو نامزد در پنسیلوانیا در میان رای دهندگان بالقوه با هم برابر شدند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار