نظرسنجی بانک مرکزی چین نشان داد شاخص اطمینان تجاری این کشور در سه ماهه چهارم امسال، به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ رسیده است.

پایین‌ترین میزان شاخص اطمینان تجاری چین از سال ۲۰۱۷به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نظرسنجی بانک مرکزی چین نشان داد شاخص اطمینان تجاری این کشور در سه ماهه چهارم امسال به پایین‌ترین میزان از سال 2017 رسیده است. بر اساس یک نظرسنجی که «بانک مردم» چین روز دوشنبه منتشر کرد شاخص اطمینان تجاری در میان کارآفرینان چینی در سه ماهه چهارم در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2018 کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از سه ماهه دوم سال 2017 رسید.

شاخص اطمینان کارآفرینان در سه ماهه چهارم به 67.8 درصد کاهش یافت که 3.4 درصد از شاخص سه ماهه سوم کم‌تر است.

شاخص اطمینان تجاری درجه تمایل تولیدکنندگان به ریسک پذیری تعریف می‌شود که این تمایل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. واکنش تولیدکنندگان به شرایط اقتصادی کشورشان می‌تواند به عنوان تابعی از تلقی آن‌ها و ارزش گذاریشان از شرایط جاری کسب و کار و انتظارات آن‌ها درباره اتفاقات آینده، تفسیر شود. برداشت‌ها و انتظارات نسبت به آینده، تاثیر مستقیمی بر رفتار تولیدکنندگان می‌گذارد و اقدامات اتخاذ شده توسط تولیدکنندگان، می‌تواند به عنوان اطمینان تجاری آن‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار