فرماندار کوهبنان با اشاره به اینکه در جریان زلزله، علاوه بر واحدهای مسکونی، مدارس و ادارات هم دچار خسارت شدند، گفت: هنوز ده مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد که از امنیت لازم برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای آموزش و پرورش کوهبنان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، فرماندار، امام جمعه و دیگر اعضای شورا در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

سالاری، فرماندار کوهبنان در این جلسه گفت: کوهبنان شهرستانی زلزله زده است که 2 هزار و 200 واحد مسکونی و ۱۴ مدرسه آن خسارت دیدند که در بخش مسکونی دولت خدمات و تسهیلات خود را به مردم پرداخت کرد و تسهیلات مکمل هم داده شده است.

وی افزود: هزینه صدور پروانه، نظارت بر ساخت و ساز‌ها، تهیه نقشه ساختمان، آواربرداری به صورت رایگان انجام شد و در کنار آن شاهد توزیع سیمان بودیم.

سالاری تصریح کرد: در جریان زلزله، مدارس و ادارات هم دچار خسارت شدند که هنوز ده مدرسه تخریبی داریم که از امنیت لازم برخوردار نیستند، چون ما بر روی گسلی خطرناک قرار داریم.

وی یادآور شد: البته لطف و عنایت خداوند باعث شد که در زلزله تلفات جانی نداشتیم لذا در بحث نوسازی و ساخت مدارس بایستی توجه ویژه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس صورت گیرد.

 فرماندار کوهبنان گفت: در سال جاری در بحث تامین دبیران دچار مشکل بودیم که موج بازنشستگی در سال‌های آتی، شهرستان را با چالش روبرو خواهد کرد و بدین منظور نگاهی ویژه لازم است.

وی بیان داشت: برخی مدارس شهرستان در حاشیه خیابان‌ها قرار گرفته اند که باید در راستای تجاری کردن آن‌ها گام برداریم.

سالاری گفت: البته حضور بنیاد برکت در شهرستان هم باید در دستور کار قرار گیرد تا ساخت و ساز مدارس آسیب دیده سرعت بیشتری بگیرد.

احمد اسکندری، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش کوهبنان گفت: اولین روز از هفته شورا‌های آموزش و پرورش را شاهدیم، لذا باید تلاش شود این شورا با تصمیمات خوب خروجی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: همکاری با آموزش و پرورش سابقه‌ای طولانی دارد که در سایه تعامل و همدلی گام‌های خوبی برداشته می‌شود تا مسیر تعلیم و تربیت همواره شود.

اسکندری تصریح کرد: دولت‌ها هیچ زمان با منابع اندک نمی‌توانند، همه نیاز‌های آموزش و پرورش با گستردگی زیاد را برآوده کنند تا این مهم به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دست یابد.

 وی یادآور شد: لذا شاهد مساعدت خیران هستیم که ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی توسط این افراد انجام شده و در زمان بلا‌های طبیعی هم حضوری گسترده دارند، چون این نهاد متعلق به همه مردم است.

اسکندری تاکید کرد: شورای آموزش، تجلی گفتمان، همفکری، همدلی و تلاش در راستای رفع مشکلات است که اثر گذاری این شورا بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز آموزش و پرورش باید مطالبه جدی همگان شود، چون جز اصلی زندگی تک تک افراد جامعه است.

اسکندری افزود: باید تلاش کنیم فضا‌های آموزشی در خور همکاران و دانش آموزان باشد تا خانواده‌ها با رغبت بیشتر فرزندان خود را راهی فضا‌های آموزشی کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش کوهبنان از نظر کیفی و کمی جایگاه‌ای ویژه‌ای دارد که در حال حاضر، چهار پروژه نیمه تمام در کوهبنان داریم که با فعال شدن کارگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی آینده بخشی از آن‌ها تکمیل خواهند شد.

اسکندری قول مساعد داد: یک باب مدرسه به عنوان هدیه سفر در کوهبنان احداث شود، البته باید در راستای تبدیل فضا‌های مازاد به احسن گام‌هایی برداشته شود تا درآمدی پایدار باشد لذا شناسایی و تغییر کاربری فضا‌های تجاری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: احداث یک مرکز فرهنگی در هر شهرستان هم در دستور کار قرار دارد که این مرکز در کوهبنان هم اجرایی خواهد شد.

اسکندری تصریح کرد: کوهبنان جز مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفته تا کمکی در راستای فضا‌های آموزشی صورت پذیرد و مشکلات موجود مرتفع گردد.

وی یادآور شد: هشتاد درصد کار مدرسه فرهنگیان کوهبنان انجام شده که امیدواریم تا پایان جاری شاهد افتتاح این فضا باشیم.

انتهای پیام/ب

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.