مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: هزار و ۹۵۸کلاس درس در سطح استان کرمان بخاری نفتی  دارند.

راه اندازی کمپین همه برپا با شعار کلاس گرم، مدرسه‌ای امن در سطح کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رجایی مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 943 کلاس با بخاری گازی و تعداد یک هزار و 958 کلاس درس نیز با بخاری نفتی کار می کنند که باید استانداردسازی بشوند، ابراز داشت: البته شاید این مسئله مطرح بشود که این بخاری ها ممکن است استاندار باشند اما طبق تعریف ما از استانداردسازی، این سیستم ها استاندارد لازم را نداشته باشند.

وی با بیان این مطلب که در منطقه جنوب در چندسال گذشته تعداد زیادی مدارس کپری وجود داشت اما خوشبختانه از 4 سال پیش تاکنون بیش از یک هزار و 400 کلاس کپری در جنوب کرمان برچیده شده است، گفت: در حال حاضر هم کلاس های کپری در جنوب استان وجود دارد از طرف دیگر در این منطقه بنا به دلایل مختلف شاهد جابجایی جمعیت هستیم که موجب می شود منطقه با کمبود کلاس روبرو بشود که البته ساماندهی این کلاس ها و مدارس در دستور کار قرار دارد و باید اعتبار لازم برای آنها درنظر گرفته بشود.

وی ادامه داد: سعی، تلاس و حساسیت مسئولین در جنوب به دلیل محرومیت زداییِ زیاد است و بیشترین پروژه ها را نیز در سطح استان در این مناطق داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه به دلیل کمبود اعتبار، اولویت ها را درنظر می گیریم، افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب نیز همانند مناطق سرد استان اقدام به تجهیز سیستم های گرمایشی استاندارد می کنیم.

وی با بیان این مطلب که 9 پروژه را در 9 شهرک مسکن مهر در سطح استان در دستور کار داریم، اظهار داشت: در استان کرمان بنیاد برکت مشغول ساخت مدارس است و تا کنون 35 مدرسه توسط این بنیاد احداث شده است و طبق تفاهم نامه ای که سازمان نوسازی کشور با بنیاد برکت بسته شده تاکنون تعداد هزار کلاس درس در کشور ساخته شده و هزار کلاس درس نیز در دست اقدام است.

رجائی با اشاره به اینکه بنیاد علوی نیز طبق همکاری که با ما داشته است تعداد 15 کلاس را تحویل داده است، خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس استان فاقد استحکام لازم هستند که ۱۷ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی است.

رجایی همچنین از کمک خیرین به آموزش و پرورش و این اداره تقدیر کرد.

انتهای پیام/س

 

 ۳۰درصد مدارس کرمان نیاز به بازسازی ، تخریب و مقاوم سازی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.