سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، آموزش را اصلی مهم در حوزه جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: تبدیل جمعیت هلال احمر استان به قطب آموزشی از دستاورد‌های بزرگی است که مایه افتخار و نشانه تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان روز دوشنبه پس از بازدید از پایگاه‌ها و مراکز وابسته به جمعیت هلال احمر استان، در مرکز کنترل، هماهنگی و عملیات اضطراری (EOC) این جمعیت گفت: کار مجموعه هلال احمر به نحوی است که نیرو‌های آن همواره باید آمادگی فکری، روحی، روانی و عملیاتی کامل داشته باشند.

وی با نام بردن از جمعیت هلال احمر استان کرمان به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های کمک رسان و خدمات رسان گفت: جمعیت هلال احمر در حقیقت احیای زندگی برای مردم را انجام می‌دهد و کلاسی از معرفت، آگاهی و دانشی است که بر آگاهی‌های همگان می‌افزاید.

وی از خود گذشتگی را ویژگی شاخص نیرو‌های جمعیت هلال احمر برشمرد و اظهار کرد: حوادث انواع مختلفی دارد و جمعیت هلال احمر باید در تمامی حوزه‌ها آمادگی داشته باشد.

 محمد صادق بصیری به پهناور بودن استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان بزرگترین استان کشور، با حوادث متعددی روبرو است و جمعیت هلال احمر در این استان، کار بسیار دشواری را بر دوش دارد و به عنوان معین سایر استان‌های کشور نیز شناخته می‌شود.

بصیری افزود: در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان به همفکری اعضای جمعیت هلال احمر نیاز داریم و وظیفه خود می‌دانیم برای پشتیبانی از این جمعیت و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن اقدام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در حال حاضر یکی از دستگاه‌های کاملا آماده برای خدمات رسانی در زمان‌های بحران و حوادث است، تاکید کرد: حیطه کاری بسیاری از دستگاه‌ها مشخص است، اما جمعیت هلال احمر در تمامی زمینه‌های خدمات رسانی به مردم آماده ارائه خدمات است.

رضا فلاح بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان ۳۳۰ نیرو و ۴۰ هزار عضو جوان و داوطلب امدادگر دارد که خدمات بی مثالی را در استان و کشور عرضه کرده اند.

وی اظهارکرد: این جمعیت دنبال افزایش تاب آوری و توانمندسازی مردم است و الویت کار در سال جاری را به آموزش خانواده‌ها اختصاص داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ خانه هلال در روستا‌ها و نقاط دور افتاده استان در حال آموزش به مردم این مناطق هستند و در دو سال اخیر بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات آموزشی این خانه‌ها بهره‌مند شده اند.

فلاح یادآور شد: در سال جاری ۲۰ کاروان سلامت با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به نقاط مختلف استان سفر کرده و خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های دانش آموزی هلال احمر در استان کرمان فعال هستند، گفت: دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست در این مراکزحضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این مطلب که ۸۰۰ کانون مربوط به هلال احمر در حوزه جوانان شکل گرفته است، عنوان کرد: در سال جاری ۵ هزار دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها در مناطق حاشیه شهر تحت آموزش‌های امدادی و اجتماعی به ویژه در حوزه‌های تاب آوری و مهارت‌های سبک فرزند پروری قرار گرفته اند.

فلاح اظهارکرد: تعداد پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان از ۱۷ پایگاه به ۲۷ پایگاه افزایش یافته است که بخشی از این پایگاه‌ها موقت و بخشی نیز پایگاه‌های ثابت جاده‌ای هستند.

وی گفت: بزرگترین مجتمع امدادی و آموزشی کشور در استان کرمان فعال است و به زودی زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته در این مرکز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی

آموزش اصلی اساسی در جمعیت هلال احمر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.