عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت اعتراضات سبب تغییر دولت این کشور نخواهد شد و این کار تنها از طریق صندوق‌های رای امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور سودان: اعتراضات سبب تغییر دولت نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان، امروز (دوشنبه) در جمع مردم در نایلا، مرکز ایالت دارفور جنوبی اعلام کرد اعتراضات چند وقت اخیر این کشور سبب نخواهد شد که دولت تغییر کند.

عمر البشیر افزود: «تنها یک راه برای رسیدن به قدرت در سودان وجود دارد و آن از طریق صندوق‌های رای‌گیری است. مردم سودان در سال 2020 تصمیم خواهند گرفت که چه کسی بر آنها حکومت کند. سودان دشمنان زیادی دارد و این دشمنان افراد کمی در میان ما دارند، آنها کسانی هستند که ثبات و امنیت را در این کشور نمی‌خواهند».

رئیس‌جمهور سودان تاکید کرد: «ما به کسی اجازه نخواهیم داد کشور و وطنمان را با آتش زدن و غارت کردن دارایی‌هایمان نابود کند».

البشیر که دو دوره رئیس‌جمهور سودان بوده است در نظر دارد برای دور سوم در انتخابات سال بعد نیز نامزد شود. از ماه دسامبر سال گذشته میلادی، مردم در شهرهای و روستاها در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت نان به خیابان‌ها آمدند. در این اعتراضات دست‌کم 24 نفر کشته شدند. این اعتراضات به سرعت به اعتراضات کشوری ضددولتی تبدیل شد. در روزهای نخست تظاهرات، ساختمان‌ها و دفاتر حزب حاکم کنگره ملی در شهرها و روستاهای مختلف به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار