رئیس جمهور عراق و امیر قطر امروز در دوحه دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های میان دو کشور در راستای حفظ منافع مشترک گفتگو کردند.

دیدار رئیس‌جمهور عراق با امیر قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، امروز (پنج‌شنبه) در دوحه، پایتخت قطر، دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های میان دو کشور در راستای حفظ منافع مشترک گفتگو کردند.

دفتر برهم صالح با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «رئیس جمهور امروز در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری بین دو کشور برادر، در راستای منافع مشترک، گفتگو کرد».

در این بیانیه آمده است: «دو طرف ضمن تبادل نظر درباره تحولات سیاسی و امنیتی در کشورهای عربی و صحنه بین المللی و لزوم هماهنگی در مواضع مشترک، بر اتخاذ سیاست عدم دخالت در مسائل داخلی کشورها تاکید کردند».

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد: «عراق تلاش می کند روابط بهتری با همه برادران عرب برقرار کند و همچنین علاقمند است به نقش محوری خود به عنوان عرصه تلاقی ملت‌های منطقه و نه محل درگیری، ادامه دهد».

این گزارش می افزاید برهم صالح قطر را به ایجاد روابط مشترکی فراخواند که در تقویت روابط میان کشورهای عربی و دیگر کشورهای منطقه تاثیرگذار باشد و موجب تفاهم بیشتر و گفتگوی سازنده شود و به پیشرفت و توسعه کشورها کمک کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این دیدار، بار دیگر با اشاره به مواضع کشورش در حمایت از عراق در عرصه سیاسی و امنیتی بر «تمایل قطر به توسعه روابط برادرانه» تاکید کرد و افزود: «قطر در کنار عراق ایستاده است و در جهت تقویت ثبات و صلح و پیشرفت در همه زمینه ها از این کشور حمایت می‌کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، قطر ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار