عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به «آمازون» رسید

آمازون با کنار زدن مایکروسافت و اپل به با ارزش‌ترین شرکت جهان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شد.

عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به «آمازون» رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، شرکت آمازون با عبور از رقبای بزرگ خود همچون اپل و مایکروسافت در جایگاه نخست با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

ارزش بازاری شرکت آمازون که جف بیزوس، ثروتمندترین مرد جهان مالک آن است، به 797 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت آمریکایی موفق شده است کمپانی مایکروسافت با ارزش بازاری 783 میلیارد دلار و شرکت اپل با ارزش بازاری 702 میلیارد دلار را پشت سر بگذارد و به عنوان باارزش ترین شرکت سهامی عام در سراسر جهان معرفی شود.

بر این اساس، سهم شرکت آمازون در روز دوشنبه 3.5 درصد افزایش یافت و هر سهم آن 1629 دلار و 51 سنت معامله شد. این در حالی بود که سهام شرکت مایکروسافت تنها یک درصد افزایش یافت و هر سهم آن 102 دلار و 6 سنت دادوستد شد.

آمازون برای رسیدن به این رتبه، جاده پر پیچ و خمی را در سال گذشته میلادی پیموده است. سرمایه گذاری در این شرکت در سپتامبر سال گذشته میلادی به یک هزار میلیارد دلار رسید. 

کارشناسان معتقدند خدمات ابری (cloud) آمازون و سلطه تجارت الکترونیکی آن تاثیر بسزایی در موفقیت این شرکت داشته است. همچنین مدیریت موفق جف بیزوس در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

از دیگر دلایل موفقیت این شرکت، عدم مواجهه با چالش های سیاسی همانند آنچه فیس بوک و اپل با آن مواجه شد، است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار