شرکت‌های چینی کارکنان خود را به خرید تلفن‌های هوشمند هوآوی ترغیب می‌کنند تا به این طریق از این غول فناوری چین حمایت کنند.

شگرد چین برای حمایت از گوشی‌های هوآویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزای فرانسه، شرکت‌های چینی کارکنان خود را به خرید تلفن‌های هوشمند هوآوی ترغیب می‌کنند تا به این طریق از این غول فن آوری چین حمایت کنند.

این در حالی است که بسیاری از کشور‌های غربی از خرید تجهیزات نسل پنجم تولید این شرکت امتناع می‌کنند و از سوی دیگر مدیر مالی شرکت در کانادا بازداشت شده است.

چندین شرکت چینی به کارکنان خود بن خرید تلفن هوشمند هوآوی داده اند و برخی از شرکت‌ها نیز کارمندانی را که از گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنند، مورد بازخواست قرار می‌دهند.

شرکت فوچون تکنولوژی (Fuchun Technology) واقع در شرق چین روز شنبه از اعطای پاداشی معادل ۱۰۰ تا ۵۰۰ یوآن (۱۳ تا ۶۴ یورو) به کارمندانی خبر داد که قصد خرید تلفن همراه هوآوی دارند.

یک شرکت چینی دیگر موسوم به چنگدو آر وای دی اینفورمیشن تکنولوژی (Chengdu RYD Information Technology) اعلام کرده است به هر یک از کارکنان خود که قصد خرید تلفن هوشمند هوآوی داشته باشد، ۱۵ درصد بهای تلفن را می‌پردازد. این شرکت از اعلام تعداد افرادی که از این پیشنهاد استقبال کرده اند، خودداری کرد.

یک از سخنگویان این شرکت ضمن تأکید بر اینکه این ابتکار عمل تصمیمی داخلی بوده و دولت در آن نقشی نداشته است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از محصولات تولید چین حمایت می‌کنیم.»

از سوی دیگر شرکت منپاد (Menpad) که مقر اصلی آن در شنزن واقع در جنوب چین است، آن دسته از کارکنان خود را که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند، به جریمه‌ای معادل قیمت گوشی تهدید کرد.

این موج اقدامات میهن پرستانه در چین پس از آن آغاز شد که روز اول دسامبر، منگ ونژو (Meng Wanzhou)، مدیر مالی شرکت هوآوی بنا بر تقاضای آمریکا در کانادا بازداشت شد. واشنگتن مدعی است خانم ونژو در پرونده‌ای با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقش داشته است.

پکن به شدت از این اقدام کانادا انتقاد کرد و رسانه‌های دولتی چین این اقدام اوتاوا را در راستای توطئه غرب برای مقابله با جهش فن آوری چین در جهان توصیف کردند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز (Global Times) واشنگتن را متهم کرد که به شیوه‌های محقر اراذل متوسل شده است؛ زیرا قادر به جلوگیری از پیشرفت‌های شرکت هوآوی در دنیای فن آوری نسل پنجم تلفن‌های هوشمند نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار