ششمین کنگره اخلاق پزشکی کشور و پنجمین همایش شیوه‌های نوین درمان ناباروری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز به کار کرد.

آغاز به کار ششمین کنگره اخلاق پزشکی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آغاز به کار ششمین کنگره اخلاق پزشکی کشور و پنجمین همایش شیوه‌های نوین درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: یکی از بحث‌هایی که در حوزه اخلاق پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد نفوذ در گروه‌های آموزشی است که با تحقق این مهم توسعه اخلاقی پزشکی در پی خواهد داشت.

وی افزود: پایه بحث اخلاق پزشکی در گروه‌های مختلف راه اندازی شود و با آموزش، تدریس در راستای جذب دانشجو، ارزشیابی ها، استفاده از فضای مجازی، اخذ استراتژی‌های آموزشی اخلاق پزشکی را گسترش دهیم.

لاریجانی ادامه داد: بحث‌های اخلاقی به فرهنگ عمومی مردم وابسته است و به همین دلیل اخلاق پزشکی از دیدگاه دینی در کشور اجرا می‌شود که با تحقق این مهم حرف تازه‌ای در جهان پزشکی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم اظهار داشت: بسیار خرسندم که دانشگاه علوم پرشکی جهرم میزبان این رویداد مهم علمی کشوری است و برای اولین بار جمعی از دبیران کانون‌های دانشجویی اخلاق حرفه‌ای کشور با کنگره اخلاق پزشکی ایران همراه شده اند.

رحمانیان اظهار کرد: همانگونه که میدانید اخلاق پزشکی، ماهیتی میان رشته‌ای دارد که لازم است، اندیشمندان حوزه‌های مختلفی از جمله اخلاق، فلسفه، حقوق، علوم پزشکی و در تمدن ایرانی اسلامی، علمای فقه اسلامی، در کنار هم گردآیند و به اعتلای اخلاق پزشکی چه در سطح مبانی و چه در سطح تدوین کد‌ها و دستورالعمل‌ها، همت گمارند.

آیت الله دکتر دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: پیشینه اخلاق پزشکی کشور به ٢۵ سال پیش باز می‌گردد که این مهم از ثمره‌های انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: اخلاق فردی درمانگران و شکل گیری ساختار‌های اخلاق پزشکی از نتایج تلاش‌های متخصصین و دانش آموختگان این رشته است.

امام جمعه شیراز افزود: ارزش انسان به اخلاق است و اخلاق پزشکی و حلقه‌های معنوی ایجاد شده در این مسیر اساس اصل حرکت این رشته است که امیدواریم اخلاق پزشکی در فضای آموزش، پژوهش و بالینی دانشگاه‌ها جایگاه بین المللی به خود گیرد.

در پایان اولین روز این همایش معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از آیت الله دکتر دژکام نماینده، ولی فقیه استان فارس به دلیل فعالیت‌های ایشان در ترویج اخلاق پزشکی و از اساتید و دانش آموختگان اخلاق پزشکی کشور تقدیر کرد.
انتهای پیام/م

گشایش ششمین کنگره اخلاق پزشکی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار