مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح، با اشاره به نقش متخصصان سلامت در صلح گستری، گفت: صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند و صلح که مهمترین دغدغه جامعه جهانی است می‌تواند منجر به گسترش سلامت شود و هر دوی این مقوله زیرساختی برای توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه شهر شیراز، شهری تاریخی با پیشینه نوع دوستی و آرامش گستری است و شاعران به نامی همچون حافظ و سعدی نماد صلح و دوستی در تاریخ شیراز هستند، افزود: در هر جای کره‌ی خاکی بایستی به فکر توسعه و رفاه بیشتر جامعه باشیم و باید صلح را گسترش و سلامت مردم را حفظ و ارتقاء دهیم.

مرادیان با اشاره به اینکه متخصصان سلامت طلایه داران نظام بهداشت هستند، ادامه داد: حوزه سلامت با کاستن از درد مردم و درمان بیماری ها، جامعه را به سمت گسترش صلح، دوستی و سلامت پیش میبرند و میتوان  گفت که طلایه داران سلامت در جهت گسترش صلح نقش ویژه ای را دارند.

همان‌گونه که فردوسی به زیبایی گفت:

توانا بود هرکه دانا بود زدانش دل پیر برنا بود

رئیس پنل بحران‌های پیچیده در کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح، رعایت اخلاق پزشکی از الزامات برقراری سلامت برای صلح عنوان کرد و اظهار داشت:  رعایت اصول ارتباط بین پزشک و بیمار باید به درستی برقرار شود.

وی در پایان، حضور بزرگان و اساتید برجسته بین المللی در این کنگره را موجب ایجاد تبادل اطلاعات و تجربیات بیان کرد و گفت: کنگره بین المللی "سلامت برای صلح" با هدف تقویت تلاش‌های جامعه متخصصان سلامت برای گسترش صلح و گفتمان صلح در سطح جهان طراحی شده است.

گفتنی است نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به مدت ۳ روز در شهر شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.