وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن یاوه‌گویی‌های ضدایرانی سفیر آمریکا در این کشور را رد کرد و گفت ائتلاف متجاوز موردِ حمایتِ آمریکا باعث کشتار یمنی‌ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، مهندس هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، در صنعاء با رد سخنان سخیف سفیر آمریکا در یمن علیه ایران گفت: ائتلافِ سعودیِ جنایتکارِ موردِ حمایتِ دولت آمریکا باعث کشتار و زخمی شدن و معلولیت ده‌ها هزار یمنی و نابودی زیرساخت‌های یمن و محاصره زمینی و دریایی و هوایی و نیز اوضاع وخیم اقتصادی و پولی یمن و وقوع بدترین فاجعه انسانی در جهان معاصر است.

او به این خبرگزاری گفت: سخنان برخی مقامات ارشد آمریکایی غیرمسئولانه است که تازه‌ترین آن نیز سخنان پنجشنبه گذشته ماتیو تولر، سفیر آمریکا در یمن، در سفر به استان حضرموت یمن بود.

وزیر خارجه یمن افزود: این سخنان فاقد درایت دیپلماتیک بود و مسئولانه نبود و این سخن او که وضع کنونی یمن ناشی از حمایت‌های نامحدود ایران است، حقیقت ندارد.

هشام گفت: سفیر آمریکا با این سخنان خودش را به فراموشی زد که ائتلافِ سعودیِ جنایتکارِ موردِ حمایتِ دولت آمریکا از چهار سال پیش باعث و بانی کشتار و زخمی شدن و معلوم شدن ده‌ها هزار یمنی شده و همه ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساخت‌های یمن را نابود کرده است علاوه بر اینکه اقدام این ائتلاف به محاصره زمینی و دریایی و هوایی باعث توقف پرداخت حقوق کارمندان دولت و وخیم شدن اوضاع اقتصادی و پولی یمن شده است؛ در نتیجه به وقوع بدترین فاجعه انسانی در جهان معاصر انجامیده است.

او در پایان گفت: اگر مسئولان ارشد دولت آمریکا در سخنان خود مبنی بر پایان دادن به تجاوز نظامی و لغو محاصره و حمایت از راهکار سیاسی در یمن جدی بودند واشنگتن می‌باید موضع شجاعانه‌ای در فشارهایش اتخاذ می‌کرد و ائتلاف تجاوز را با جدیت تحت فشار می‌گذاشت تا تجاوزش را متوقف کند و گذرگاه‌های زمینی و هوایی و در صدر آن فرودگاه بین‌المللی صنعا را باز کند و نیز می‌باید از تلاش‌های صلح به رهبری مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، حمایت می‌کرد تا به پایان دادن به فاجعه انسانی در یمن کمک می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار