رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان زنجان گفت: ۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تا کنون در این استان شناسایی شده است.

فعالیت ۳۱۶ بهره بردار معدنی در زنجان/تنوع مواد معدنی در استان زنجان فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت  در گفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:استان زنجان از استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود.
 
و‌ی افزود:در حال حاضر ۳۱۶ معدن فعال زمینه اشتغال ۲ هزارو ۶۵۸ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  تصریح کرد: ۲۰ درصد معادن استان را معادن فلزی، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۲۰ درصد را سنگ‌های نما تشکیل داده اند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  زنجان با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان زنجان گفت:۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تا کنون در این استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان زنجان اکتشاف شده است تصریح کرد: ۳۱۶ بهره بردار معدنی در استانوجود دارد.


این مقام مسئول با اشاره به توجه جدی به معدن در برنامه ششم توسعه کشور گفت: تاثیر پذیری معدن از تحریم‌های اعمال شده بسیار کم بوده و ما همچنان شاهد توسعه فعالیت‌های معدنی در کشور هستیم

وی معادن را عامل مهم و تاثیر گذار در توسعه استان اعلام کرد و افزود: معادن تاثیر بسزایی در تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و همچنین ارزآوری دارند.

انتهای پیام/ن
 

فعالیت 316 معدن در زنجان

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.