رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تبدیل شدن زنجان به قطب مواد شوینده و دخانیات در کشور خبر داد و گفت: صنایع سبب فراهم کردن اشتغال ۵۰ هزار نفر شده است.

وضعیت خوب صنایع در استان زنجان/50هزار نفر در صنایع استان زنجان مشغول به کار شده‌اندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ضمن تشریح وضعیت صنایع و معادن استان  گفت: تاکنون یک هزار و 393 پروانه برای واحدهای صنعتی صادر شده است که ارزش این واحدهای تولیدی بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت خوب صنایع در استان گفت: این صنایع برای حدود 50 هزار نفر اشتغالزایی کرده است و سهم اشتغال معادن حدود یک هزار و 800 تا 2 هزار نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه دیگر سنگ آهن از استان خارج نمی‌شود، گفت: واحدهای فراوری مستقر در استان نیاز مبرم به معادن استان دارند.
وی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خارجی در استان خوب است و سرمایه‌گذاران چینی، ژاپنی و ترکیه و آلمان در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فغفوری به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: این کارگروه یکی از کارگروه‌های تأثیرگذار استان زنجان است و در سال ۹۶ یک واحد جدید به تعطیلی‌ها اضافه نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به احیای ۲۹ واحد صنعتی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با احیای این واحدها برای تعداد زیادی اشتغال ایجادشده است.

وی از تبدیل شدن زنجان به قطب مواد شوینده کشور خبر داد و گفت: دو مجموعه بزرگ به نام پاکسان و پاک حیات در استان مشغول فعالیت هستند.

فغفوری همچنین به تولید انبوه مواد دخانیات در استان اشاره کرد و گفت: حضور سرمایه‌گذار ژاپنی در استان و تولید چندین هزار نخ سیگار، استان زنجان را به یکی از قطب‌های دخانیات کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ن

 

وضعیت خوب صنایع در استان زنجان

برچسب ها: اشتغالزایی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.