نخستین همایش بین المللی معادن و صنایع معدنی سبز ایران برگزار می شود.

برگزاری نخستین همایش معدنکاری سبز در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به منظور ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در خصوص تعامل فعالیت‌های معدنی همسو با محیط زیست، اولین همایش معدنکاری سبز ۱۰ آذرماه در دانشگاه زنجان برگزار می گردد.

فغفوری ارائه فناوری‌های نوین کنترل آلودگی در معدنکاری و فراوری مواد معدنی را از محور‌های مهم همایش اعلام نمود و افزود :در زمنیه مدیریت باطله‌های معدنی و دفع پساماند‌های صنایع معدنی مطالعات مهمی صورت گرفته و راهکار‌های مشخص در این زمینه در همایش مطرح می‌گردد.

وی از وصول ۷۵ مقاله تا این زمان خبر داده افزود ۲۵ داور با رتبه‌های علمی بالا که ۷۰ درصد آن‌ها خارج از استان هستند در حال بررسی مقالات هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از تعامل و همراهی دانشگاه زنجان گفت: این همایش به همت و پیگیری‌های خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست استان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار خواهد شد.

فغفوری از انجام هماهنگی‌های لازم جهت حضور معاونین مرتبط با فعالت‌های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این همایش خبر داد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استان زنجان از استان‌های معدنی کشور محسوب می گردد و در حال حاضر ۳۱۶ معدن فعال زمینه اشتغال ۲ هزارو ۶۵۸ نفر را فراهم کرده است
 
انتهای پیام/ن
 
 

وجود ۳۱۶ معدن فعال در استان زنجان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.