معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت:: به کارگیری مشمولان غایب وظیفه عمومی در شرکت‌ها و کارگاه‌های خراسان شمالی ممنوع است.

ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در شرکت‌ها و کارگاه‌های خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ مهدی شجری معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا کنون به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه در شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی استان ممنوع شده و در صورت به کارگیری ، کارفرمایان شش میلیون و ۵۰۷ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان ۳ هزار و ۲۰۰ نفر مشمول غایب مطلق دارد ، افزود: تا کنون برای چهار هزارو ۲۷۶ نفر نیز معافیت تحصیلی صادر شده است.

سرهنگ شجری گفت: مشمولان غایبی که فرزند معلول دارند، هر چند سال هم که غیبت داشته باشند معاف می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۵ جلسه شورای پزشکی در استان برگزار شده که ۸۸۸ فقره پرونده تشکیل و ۳۰۷ مشمول نیز از خدمت معاف شدند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی اضافه کرد: در رابطه با معافیت‌های تحصیلی، چهار هزار و ۲۴۶ مجوز برای مشمولان صادر شده است که از این تعداد هزار و ۳۷۳ مورد مربوط به حوزه دانش آموزی، دو هزار و ۸۱۷ مورد حوزه دانشجویی و ۸۶ مورد مربوط به حوزه طلاب بوده است.

سرهنگ شجری گفت: از ابتدای امسال تا کنون دو هزار و ۶۸۷ نفر از مشمولان وظیفه عمومی به خدمت سربازی اعزام شدند.
وی با اشاره به هوشمند سازی ۸۲ هزار کارت پایان خدمت افزود: خدمات ارائه شده از طریق کارت هوشمند انجام می‌شود و شهروندان برای تعویض کارت پایان خدمت خود، به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند.

وی از ایجاد سامانه‌های وظیفه عمومی خبر داد و گفت: این سامانه‌ها برای جلوگیری از مراجعات و کاهش هزینه‌های مردم ایجاد شد و تلفن ۰۹۶۴۸۰ پاسخگوی سوالات مردمی است.

انتهای پیام/ ب 

امسال دو هزار و ۶۸۷ نفر از مشمولان وظیفه عمومی در خراسان شمالی به خدمت سربازی اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.