گوشه‌ای از زندگی نامه شهید علیرضا غفوری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید علیرضا غفوری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید علیرضا غفوری در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده مؤمن و مذهبی به دنیا آمد. از آغاز کودکی تا زمانی که مدرک دیپلم خود را گرفت، همواره فکر و ذکرش درس و مدرسه بود. او فردی متواضع و فروتن بود. چون خودش از خانواده فقیر بود همیشه در فکر مردمان محروم و فقیر و مستضعفین جامعه بود. بیشتر با مردم فقیر و تهیدست نشست و برخاست می‎کرد و به درد و دل آنان گوش می‎داد اگر کاری از دستش برمی‎آمد دریغ نمی‎کرد. اگر در منزل بود، بیشتر نماز می‎خواند و قرآن می‌خواند.
شهید غفوری از آنجائی که به علوم اسلامی و تحقیق و تبلیغ علاقه وافری داشت با شروع انقلاب، فعالیت چشمگیری از خود نشان داد و در تهیه و توزیع اعلامیه‎های حضرت امام (ره) تلاش بسزائی داشت و همراه دوستانش در مساجد و گرد هم‎آئی‎های مختلف بر علیه رژیم فاسد شاه فعالیت می‎نمودند.
شهید غفوری پس از چند سال فعالیت و مبارزه بر علیه افکار ضداسلامی، جهت خدمت به نظام وظیفه فراخوانده شد و در ژاندارمری با احساس مسؤولیت انقلابی خود پیش از پیش به مقابله با اشرار داخلی در کردستان مشغول شد. بعد از مدتی رویارویی و مقابله با ضدانقلابیون دمکرات و کومله، در تاریخ ۱۳۶۲/۶/۳ به دست حزب مزدور کومله در منطقه سردشت به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید علیرضا غفوری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار