ابتکار گفت: دانش آموزان باید مسائل خود را مطرح کنند تا تعالی و پیشرفتی بیشتر در خانواده و مدرسه ایجاد شود.

ابتکاربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست گفت‌وگوی بین نسلی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان مربوطه امروز در وزارت آموزش و پرورش  برگزار شد.

در این مراسم ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به همکاری مسئولان استان‌ها و همکاران گفت: امیدواریم بتواتیم نتایج خوبی را در بحث مهارت‌های زندگی داشته باشیم که این مهم نیازمند نگاه مثبت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی از جمله مباحث مهم است که رئیس جمهور بر آن تاکید دارد، ادامه داد: خوشحال هستیم که در آموزش و پرورش این موضوع در کتاب‌های درسی اعمال شده است.

ابتکار با بیان اینکه مهارت زندگی نقش اصلی در مهارت‌های ارتباطی را دارد، تصریح کرد: ما مخلوق خداوند هستیم و باید مناسبات فردی و اجتماعی را در ارتباط با خدا، خود و جامعه مورد توجه قرار دهیم، در این بین ارتباط با طبیعت بُعد دیگر این ارتباط است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده بیان کرد: مساله امروز چگونه برقراری ارتباط است، امروز تنها کودکان و نوجوانان نیستند که نیاز به کمک دارند بلکه همه افراد جامعه این نیاز را دارند.

ابتکار با اشاره به اینکه باید فرزندان باید مهارت‌هایی مانند نه نگفتن را بیاموزند، گفت: این موضوعات در بحث گفتگوی بین نسلی اهمیتی ویژه دارد،‌ زیرا گفتگو یک مسیر دوجانبه است و گاهی نسل بزرگتر فرصت کافی برای نسل جدید ندارند.

وی با بیان کاهش زمان و کیفیت گفتگو در میان اعضای خانواده، تصریح کرد: برخی جوانان و نوجوانان با این عنوان که وقتی حرف‌ها شنیده هم شود تفاوتی در عمل صورت نمی‌گیرد، سکوت می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: این نشست آغاز حرکتی است که پاسخش باید از سوی دانش‌آموزان باشد، دانش آموزان باید مسائل خود را مطرح کنند تا تعالی و پیشرفت بیشتری در خانواده و مدرسه ایجاد شود.

اجرای طرح گفتگوی بین نسلی در مدارس از امروز

در ادامه برنامه فرحناز مینایی پور مدیر کل امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به آغاز طرح گفت‌و‌گوی بین نسلی بین 30 تا 40 کلاس در هر استان از امروز، گفت: طرح در 4 سطح گفت‌و‌گوی بین دانش آموزان با یکدیگر، دانش آموزان با اولیا، دانش آموزان با مسئولان شهر و استان و دانش آموزان با والدین اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری در این حوزه با ادامه داد: طرح‌های آموزش حقوق به دانش‌آموزان دختر، بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان دختر و تقویت شیوه‌های مهارتی دختران با والدین و مربیان مدرسه با همکاری امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست.

مینایی پور بیان کرد: این تفاهم نامه 3 طرح جدید شامل برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح روانی و اجتماعی، ارتقای آگاهی دانش آموزان دختر با نقش و کارکرد نهادهای مدنی و تدوین بسته عملیاتی برای بازگرداندن دانش آموزان دختر به تحصیل را دنبال می‌کند.

مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش گفت: کار مطالعاتی طرح دانش‌آموزان دختران بازمانده از تحصیل ابتدا در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، سیستان و بلوچستان هرمزگان انجام می شود، همچنین دوره های آموزشی ارتقا سطح روانی و اجتماعی معلمان ویژه معلمان دوره متوسطه اول از هفته آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.