مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۵۷۵ موقوفه در استان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: هم اکنون آمار کلی موقوفات استان ۵ هزار و ۵۷۵ مورد است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۲۸ مورد مربوط به املاک و ۱۶۸ مورد مربوط به بقعه متبرکه می‌باشد، که در سامانه جامع ثبت شده و ۶ هزار و ۴۷ مورد از این املاک دارای سند ثبتی هستند.

وی درباره اجرای نیات ثبت شده از دهه وقف سال گذشته تاکنون در استان افزود: یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان اجرای نیات اعم از مذهبی ، خیریه ، اجتماعی ، مدارس و مساجد انجام گرفته است و امسال ۵۱ مورد وقف جدید با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد تومان در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: موکب اربعینی خراسان شمالی امسال با ۴۰ خادم افتخاری و همکاری ۵ استان دیگر روزانه ۱۰ هزار غذای گرم را در دو وعده نهار و شام در اختیار زائران قرار می‌داد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام شهادت امام رضا (ع) و رهسپاری خیل عظیمی از کاروان‌های پیاده روی به مشهد مقدس اضافه کرد: برپایی ۳۰ ایستگاه صلواتی با نام قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی برای زائرانی که از استان‌های مازندران و سمنان وارد خراسان شمالی می‌شوند از اقداماتی است که در این ایام انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام آسوده برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت کننده در استان از برنامه‌های محوری قرآنی در استان اعلام کرد و گفت: در حوزه اداره بهره وری اسناد و املاک، تعداد ۲۷۸ سند اجاره‌ای جدید ثبت شده که تاکنون هیچ اجاره‌ای پرداخت نمی‌کردند. هزار و ۵۶۸ سند نیز تمدید و دوباره در اختیار متقاضیان قرار گرفت که گام موثری در این خصوص انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف از طرح جامع عمرانی امام زادگان خبرداد و گفت: هرگونه انجام پروژه عمرانی و مرمت در امام زادگان باید مطابق با برنامه جامع ساخت و ساز امام زادگان باشد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۶ هزار و صد متر از مساحت امام‌زادگان استان با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شده است و همچنین ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سفر مقام معظم رهبری نیز به ساخت مسجد جامع بجنورد اختصاص یافت.

آسوده اجرای برنامه مذهبی از اربعین تا ایام شهادت امام رضا (ع)، همایش وقف ترویج فرهنگ قرآنی با شعار لبیک یا رسول الله، همایش بزرگ رضویان در امام زاده حمزه (س) با حضور میهمانان کشوری ، نشست صنفی با پارک علم و فناوری ، دیدار با استاندار، نماینده ولی فقیه و افتتاحیه حسینه مرحوم بزاز از جمله برنامه‌های دهه وقف در استان برشمرد.

انتهای پیام / ب 

برپایی ۳۰ ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (ع) در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.