معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: قریب به ۱۵ موکب در استان آماده پذیرایی و اسکان کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  اازبجنورد؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به کاروان‌های پیاده که راهی مشهد الرضا می‌شوند، گفت: افزون بر ۱۵ موکب در استان آماده پذیرایی و اسکان کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) هستند.

کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) شهرستان بجنورد یک روز به اربعین به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند و در مسیر اسکان و پذیرایی کاروان‌های پیاده را خواهیم داشت که درشهر بجنورد در محل بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس بجنورد (ع) نیز اسکان داریم.

وی افزود:در امام‌زاده اسماعیل بابا امان پذیرایی بین راهی داریم که با همکاری دستگاه‌ها اعم از هلال‌احمر و شهرداری و خود امام‌زاده اسماعیل بابا امان اجرایی می‌شود و در دوراهی امام‌زاده حمزه رضا شیروان، مسجد رضاآباد قربیل قبل از شیروان، در ورودی شهرستان فاروج مجتمع رفاهی آل یاسین و خروجی استان در دوراهی جعفرآباد اسکان و پذیرایی خواهیم داشت.

صفری پیش‌بینی کرد: تعداد زائران پیاده استان که امسال راهی مشهد الرضا افزون بر ۱۷ هزار نفر باشند که سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر زائر بودند.

وی با اشاره به ۵ شب دهه آخر ماه صفر بیان کرد: در ۵ شب آخر ماه صفر و به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر (ص) در امام زادگان شاخص استان ویژه برنامه لبیک یا رسول‌الله برگزار خواهد شد و همچنین در روز شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم عزاداری و صلوات خاصه امام رضا و زیارت امام رضا را در امام زادگان استان عزاداری برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سخنران ویژه ۵ شب آخر صفر را در استان حجت‌الاسلام قدرتی از اساتید برجسته قم عنوان کرد.

انتهای پیام / ب

خدمات رسانی از کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) در خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.