مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: با تلاش معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و مبلغان در آگاهی بخشی به واقفان، نیات آن‌ها به سوی نیاز های روز جامعه تغییر کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت السلام آسوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: با تلاش معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و مبلغان در آگاهی بخشی به واقفان ، نیات آنان به سمت نیاز‌های روز جامعه شامل دانش آموزان نیازمند ، ازدواج آسان جوانان ، نیازمندان ، آموزش و . . . تغییر کرده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف در استان که با تشریح نیاز روز جامعه و کمبود بخش‌های مختلف ، مشاوره لازم را به واقفان می‌دهد ، افزود: در گذشته بیشترین نیات واقفان برای اطعام و عزاداری امام حسین (ع) بود، ولی هم اکنون  وقف‌ها به سمت نیاز‌های روز تغییر کرده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: از ابتدای امسال ۲۶ وقف جدید به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که در سل جاری شهرستان فاروج با ۱۰ وقف بیشترین وقف‌ها را داشته اظهار کرد: شهرستان شیروان با پنج وقف، اسفراین چهار وقف، مانه و سملقان با سه وقف و بجنورد، گرمه و جاجرم هر کدام با ۲ وقف در جایگاه‌های بعدی هستند.

وی بیشترین نیات وقف‌های جدید را مربوط به هزینه کرد برای حوزه‌های علمیه و امور قرآنی، توسعه فضای امام زادگان، تامین دارو و درمان، اطعام و عزاداری امام حسین (ع) اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از مجموع وقف‌های امسال ۲ آپارتمان به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیروان به نیت حوزه‌های علمیه و چهار باب مغازه به ارزش ۸ میلیارد ریال در فاروج به نیت امور قرآنی از عمده‌ترین وقف‌های صورت گرفته در استان می‌باشد.

گفتنی است: استان دارای پنج هزار و ۵۶۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه است.

انتهای پیام / ب

ثبت ۲۶ وقف جدید در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.