در پی معاف شدن ۸ کشور از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال معافیت برخی کشورها از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران که به آنها اجازه می دهد همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 15 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 62 دلار و 95 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) هم امروز با 28 سنت کاهش، به 72 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید.

کارشناسان اعلام کرده اند که احتمال کاهش رشد اقتصادی در ماه های آتی بر چشم انداز سطح تقاضای نفتی تأثیر گذشته است. اما پس از آنکه آمریکا 8 کشور را از تحریم های نفتی ایران معاف کرد، نگرانی ها درباره این مسئله اندکی کاهش یافت.

واشنگتن 8 کشور شامل چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه را به مدت 180 روز از تحریم های نفتی ایران معاف کرد. این کشورها از جمله بزرگترین خریداران نفتی ایران محسوب می شوند.

سه تولیدکننده بزرگ نفتی شامل روسیه، آمریکا و عربستان سعودی سطح تولیدات خود را در آستانه اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران افزایش دادند. این سه کشور برای نخستین بار در ماه اکتبر در مجموع روزانه بیش از 33 میلیون بشکه نفت تولید کردند. این بدان معناست که این سه کشور یک سوم از نیازهای نفتی کل جهان را که حدود 100 میلیون بشکه نفت در روز است، تأمین کرده اند.

در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که امروز برگزار خواهد شد، بهای طلا با اندکی کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1230.76 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار