به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی، بهای نفت امروز (سه‌شنبه) با کاهش همراه بود.

کاهش قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی متعهد شد «نقشی مسئولانه» در بازارهای انرژی ایفا کند، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. این درحالی است که تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت همچنان بر بهای نفت اثر گذاشته است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 21 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد) به 79 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 10 سنت کاهش، 69 دلار و 26 سنت در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی با وجود اینکه به دلیل قتل «جمال خاشقجی»، خبرنگار منتقد سعودی تا حدودی منزوی شده است، پیشتر متعهد شد که همچنان نفت به بازار تزریق کند. اما این نگرانی ها وجود داشت که با اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، عربستان سعودی هم بخواهد به خاطر پرونده قتل خاشقجی و احتمال تحریم ریاض، سطح تولیدات نفتی خود را کاهش دهد.

اما وزیر انرژی عربستان سعودی در تلاش برای از بین بردن این نگرانی ها روز گذشته اعلام کرد قرار نیست ریاض چنین کاری کند؛ بلکه نقشی مسئولانه در بازار انرژی هم ایفا خواهد کرد.

یک کارشناس حوزه نفت در سنگاپور اعلام کرد: کاهش سطح تولیدات نفتی عربستان به خود این کشور لطمه می زند؛ زیرا در این صورت عربستان سهم صادرات نفت خود را به صادرکنندگان دیگر می دهد و شهرت خود را هم به عنوان یک عضو پایدار در بازار از دست خواهد داد.

افزایش ارزش دلار آمریکا هم باعث کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی شد. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1222.13 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار