پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد از تاریخ ۴ نوامبر سال جای میلادی، ذخایر نفت بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد، بهای طلای سیاه امروز با افزایش همراه بود.

صعود قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران از تاریخ 4 نوامبر سال جای میلادی، ذخایر نفت بیشتری به بازار عرضه خواهد کرد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 28 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 76 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 23 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 66 دلار و 66 سنت در هر بشکه معامله شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز گذشته (سه شنبه) در کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض اعلام کرد با وجود ایجاد اختلال در عرضه نفت در پی تحریم های آمریکا علیه ایران که از 4 نوامبر آغاز می شود، عربستان سعودی آماده است برای جلب رضایت مشتریان به هرگونه تقاضا پاسخ دهد.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: پس از آنکه عربستان سعودی اطمینان حاصل کرد که نفت بیشتری به بازار جهانی عرضه می کند، بهای طلای سیاه روندی نزولی را طی خواهد کرد.

وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از این هم اعلام کرده بود که حتی با وجود مرگ خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ریاض نقشی مسئولانه در بازار انرژی ایفا خواهد کرد و همچنان نفت به بازار عرضه می کند.

بهای طلا هم پس از آنکه در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسیده بود، امروز (چهارشنبه) هم اندکی افزایش یافت. وجود بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی فلز زرد را به یک پناهگاه امن برای متقاضیان تبدیل کرده است. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1231.27 دلار رسید. بهای طلا روز گذشته به بالاترین سطح از 17 ژوئیه رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار