نیلی احمد آبادی گفت: حضور دانشمندان خارجی در کنگره‌های داخلی ما از بی تاثیر بودن تحریم‌ها در تبادلات بین‌المللی حکایت دارد.

تحریم‌ها علیه ایران در حوزه تبادلات بین‌المللی علم و تکنولوژی تاثیری نداردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی انجمن ایران‌شناسی اسپانیا که در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با آن‌که عملا تحریم‌ها علیه کشورمان شروع شده و ممکن است مشکلاتی برای‌ما به وجود آورد اما دانشگاه تهران در کنار دیگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور کمک می‌کنند تا اثرات این موضوع حل شود.

وی با تأکید بر اینکه قطعا هدف تحریم‌ها اقتصاد و تولید و رفاه مردم کشورمان است، تصریح کرد: هرچه بتوانیم به تولید و حل مسائل کشور کمک کرده و تحریم‌ها را بی اثر کنیم، انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: سعی کرده‌ایم اساتید مختلف حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌های مرتبط با رفع مشکلات کشور که در ۱۳ دانشگاه سطح یک حضور دارند را گرد هم بیاوریم و با هم‌افزایی، چالش‌های موجود در کشور و استعدادها و توانایی‌ها و توانمندی‌های ایران را بررسی کرده و می‌کوشیم آن را بیش از گذشته در اختیار مسئولان قرار دهیم.

نیلی احمدآبادی در باره برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی انجمن ایران‌شناسی اسپانیا گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای نشان داده که تحریم‌ها علیه ایران تأثیری ندارد و وقتی کشورهای خارجی در چنین کنگره‌ها و همایش‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، یعنی اینکه تحریم‌ها بی اثر بوده است.

وی تأکید کرد: با آن‌که تحریم‌ها تلاش کرده تا از ورود محققین و دانشمندان خارجی به جمهوری اسلامی ایران ممانعت به عمل آورد، اما حضور خارجی‌ها در همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف نشان داده که تحریم‌ها علی‌رغم فضای ایجاد شده رسانه‌ای، در زمینه مبادلات علمی و دانشگاهی بی اثر بوده است، به طوری که در همایش دو هفته گذشته در جزیره کیش که دانشگاه تهران میزبان آن بود تعداد زیادی از محققین و دانشمندان اروپایی در آن حضور پیدا کردند.

رئیس دانشگاه تهران در باره ارتباط دانشگاه تهران با دانشگاه‌های اسپانیا افزود: ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌های اسپانیایی در قالب اعزام دانشجو و پذیرش آنها همواره برقرار بوده و روابط خوبی در این زمینه وجود دارد.

نیلی احمدآبادی به طرح ویژه اراسموس پلاس که بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های اسپانیا در حال اجراست اشاره کرد و گفت: حضور تعداد زیادی از دانشمندان، دانشجویان و اساتید ایرانی در دانشگاه‌های اسپانیا به منظور تدریس و آموزش و همچنین حضور دانشجویان اسپانیایی در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های ایران نشان می‌دهد که روابط خوبی با این کشور در زمینه مبادلات علمی و دانشگاهی داریم و اسپانیا در زمره کشورهایی است که روابط مطلوب علمی با ایران دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار