نیلی احمد آبادی گفت: دانشگاه‌ها وظیفه خود می‌دانند که در خدمت کشور باشند و باید الگو‌های روشن‌تری را برای همکاری با صنعت پیدا کنیم.

وظیفه دانشگاه ها باید همکاری با صنعت و در خدمت کشور باشند/نداشتن نوآوری و دانش در برخی حوزه‌های صنعتی کشورمحمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید از نوع پژوهش‌های نوظهور باشد، گفت:  ارتباط صنعت با دانشگاه تنها در مواردی است که وضعیت بحرانی می‌شود و از صنعتگران انتظار داریم ارتباطی مستمر با دانشگاه داشته باشند و این رابطه مقطعی نباشد.

وی ادامه داد: مدیران صنعت باید بدانند نمی توان از فعالیت‌های تحقیقاتی انتظارات آنی داشت، فعالیت‌های تحقیقاتی در کنار نتایج ملموس زیادی خود سرمایه ای نامحسوس محسوب شده و ممکن است گاهی یک طرح تحقیقاتی همه هزینه‌های صرف شده یک شرکت در زمینه تحقیقات را جبران کرده و سودی سرشار به بار آورد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز همه درباره ارتباط صنعت با دانشگاه صحبت می‌کنند و هر کدام طرف مقابل را در عدم این ارتباط مقصر می‌دانند اما در واقع آنچه که در کشور رخ داده نشان می‌دهد که نه مشکل از دانشگاه است و نه از صنعت، بلکه مشکل مربوط به اقتصاد ملی است.

نیلی احمدآبادی  با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دانشگاه حل مسائل و چالش‌‌ها و کمک به توسعه کشور است، تصریح کرد: در این راستا باید الگوهای جدید را پیاده‌سازی کنیم و پیدا کردن الگوی مناسب، با ارزش افزوده بسیار بالا در مدیریت تحقیق و پژوهش دنیا یکی از موضوعاتی که همه بر آن تحقیق می‌کنند. کنار هم قرار گرفتن تمام ظرفیت‌های جامعه در جهت اهداف و نیازهاست.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه نوآوری و علم در بخشی از صنعت ما جریان ندارد، اظهار داشت: نباید  با اولین تهدید، کارخانجات کشور تعطیل و دچار اخلال شوند. این مسئله به دلیل جریان نداشتن نوآوری و دانش در برخی حوزه‌های صنعتی کشور است.

وی  با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاهیان با صنعت عنوان کرد: دانشگاه‌ها وظیفه خود می‌دانند که در خدمت کشور باشند و باید الگو‌های روشن‌تری را برای همکاری با صنعت پیدا کنیم و به طوری که امیدواریم امسال طراحی بودجه به گونه‌ای شود که در قالب قانون بودجه ارتباط دانشگاه و صنعت  بالفعل رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار