فرماندهی عملیات بسیج مردمی عراق اعلام کرد که به دنبال حملات عناصر باقی‌مانده تروریست‌های داعش در شمال شرق سوریه، نیرو‌های خود را در مرز‌ با این کشور تقویت کرده است.

تقویت نیرو‌های الحشد الشعبی عراق در مرز با سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه سومریه نیوز، فرماندهی محور الانبار عملیات بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال تحرکات و حملات عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش در شمال شرق سوریه، نیرو‌های خود را در مرز‌های خود با این کشور تقویت کرده است.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است: «طی دو روز گذشته، در نتیجه شرایط بد جوی مواضع نیرو‌های دموکراتیک سوریه مورد حملات تروریست‌های داعش قرار گرفته است. بر اثر این حملات، این نیرو‌ها از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و این مسئله باعث شده یک خلا در مرز‌های سوریه ایجاد شود.»

الحشد الشعبی تأکید کرد: «مقر نیرو‌های مذکور به آتش کشیده شده و نیرو‌های دموکراتیک سوریه به همراه آمریکایی‌ها از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی همچنین از بستن گذرگاه مرزی «الباغوز» بین عراق و سوریه به دلیل شرایط بد امنیتی خبر داد که آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کردند و از طریق آن بر مرز سوریه اشراف داشتند.

این فرماندهی از «هماهنگی قوی» بین الحشد و ارتش عراق برای مقابله با هر گونه حادثه اتفاقی خبر داد و تأکید کرد که اقدامات لازم را برای تأمین امنیت مرز‌های سوریه و عراق اتخاذ کرده و نیرو‌های گارد مرزی با یگان موشکی و گردان‌های مرزی تقویت شده‌اند.

انتهای پیام/

حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در مرز با سوریه تقویت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار