شجاع پوریان با تاکید بر اینکه جمع آوری معتادان برای شهرداری مقدور است، گفت: این کار مشروط بر این است که هر دستگاهی ظرف 24 ساعت سهم خود را بردارد.

جمع‌آوری معتادان مشروط بر این است که هر دستگاهی سهم خود را برداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی‌الله شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران که عصر امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه اخیر گسترش آسیب‌های اجتماعی به حدی رسید که رهبر انقلاب هم به این موضوع ورود کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: دستگاه‌هایی که در این حوزه وظیفه دارند، هر 6 ماه گزارش می‌دهند تا در این زمینه به شکل مناسبی اقدامات لازم اجرا شود.

وی با بیان اینکه کلانشهر تهران به خاطر پایتخت بودن سر ریز آسیب‌های اجتماعی کشور شده است، گفت: تهران به تنهایی به اندازه کل کلانشهرهای کشور دچار آسیب دیدگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

شجاع پوریان با تاکید بر اینکه با اقدامات جدید باید وضعیت متفاوتی داشته باشیم، تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های مسئول باید در این حوزه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: باید وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو، سازمان بهزیستی در زمینه مهارت آموزی، کمیته امداد در حوزه اقدامات حمایتی و قوه قضاییه در زمینه صدور احکام قضایی، همکاری کنند، ادامه داد: وظیفه شهرداری ها محدود به جمع‌آوری و تهیه زیر ساخت و پشتیبانی شده است و مرکزی که امروز آماده بهره‌بردرای است، در همین راستا فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری دارای 83 مجموعه برای حمایت از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: 22 مرکز خدمات اجتماعی، 2 همراه سرا و 3 مدرسه صبح رویش در کنار 352 سرای محله در زمینه کمک به آسیب‌های اجتماعی خدمات رسانی می‌کنند.

شجاع پوریان با بیان اینکه شهرداری برای این اقدامات از بودجه عمومی کشور یک ریال هم نمی‌گیرد، افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی یک بحث فرا بخشی است و دستگاه‌های مختلف مانند یک زنجیره عمل می‌کنند که انتظار می‌رود با دستور وزیر کشور همه دستگاه‌ها وظایف خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان برای شهرداری مقدرو است، تصریح کرد: این کار مشروط بر این است که این افراد بیشتر از 24 ساعت در اختیار شهرداری نمانند و در دستگاهی سهم خود را بردارند، نه آن که بار همه این افراد روی دوش شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه 10 کارشناس حرفه‌ای آماده به خدمت داریم که روزانه ظرفیت پذیرش 200 مددجو را دارند، بیان کرد: برای موفقیت در این حوزه باید در زمینه مبارزه با بیکاری و مباحث اقتصادی اقدامات جدی انجام دهیم، زیرا این موارد از مباحث مهم در آسیب‌های اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار