شهردار تهران گفت: تنها راه حل مشکلات جامعه به جای گرفتن بودجه و کمک از دولت، جلب اعتماد مردم است.

جلب اعتماد مردم، تنها راه حل مشکلاتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی افشانی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران که عصر امروز(چهارشنبه) در منطقه 9 شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز با افتتاح این مرکز کار بزرگی را انجام دادیم، اظهار کرد: در کشور معمولا به حجم کار توجه می‌شود، اما گاهی اوقات یک حرکت کوچک از یک پروژه بزرگ که چند میلیارد هزینه داشته با ارزش تر است.

وی با اشاره به افرادی که فرزندشان اعتیاد پیدا کرده و در گوشه‌ای از خیابان رها شده است، گفت: لحظه‌ای خود را جای آن‌ها بگذارید و ببینید چه حالی پیدا می‌کنید و بدانید که مسئول بودن و راحت خوابیدن به چه معنا است.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت تکدی گری و سوء استفاده از کودکان کار در سطح شهر تهران تصریح کرد: انسان اگر قربانی شود، نباید تحقیر شود و من از کسانی که قلم می‌زنند و مدعی شعور اجتماعی هستند و معتقد هستند که این افراد باید دستشان در خیابان دراز باشد، در حیرت هستم.

وی افزود: من نمی‌دانم کسانی که فکر می‌کنند این‌ها باید وجود داشته باشد، چقدر از شعور بهره برده‌اند.

افشانی با تاکید بر اینکه ما مسئولان وظیفه داریم نسبت به این وضعیت همواره تلاش کنیم، تصریح کرد: در این حوزه کمترین مسئولیت در قوانین متوجه شهرداری‌ها است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدتی قبل گفته بود نباید تا هنگام نوروز امسال در سطح تهران متکدی داشته باشیم، گفت: وقتی این سخن را گفتم، عده‌ای اعلام کردند این کار فایده ندارد و برای حل آن باید ریشه یابی کنیم، اما من می‌گویم کسانی که کار می‌کنند بیشتر از شما ریشه‌ها را می‌شناسند.

وی در ادامه تاکید کرد: با تصور اینکه برای حل مشکلات باید از بودجه عمومی دولت کمک بگیریم، محال است بتوانیم نتیجه مناسبی بگیریم، لذا باید بدانیم که چاره کار در جلب اعتماد مردم است.

افشانی خاطر نشان کرد: اگر از نهادهای اجتماعی برای کمک به خود استفاده کنیم، آن وقت می‌توانیم در مسیر حل آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثر برداریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید آدم‌ها را تربیت کنیم تا بدانند که نباید دست خود را در مقابل دیگران دراز کنند، تصریح کرد: انسان‌ها باید بدانند که درجه انسانی آن‌ها چقدر بالا است و چگونه می‌توانند بدون دست دراز کردن، زندگی شرافتمندانه داشته باشد.

وی در پایان به خاطر خداحافظی مقیمی استاندار تهران از مجموعه دولت ابراز تأسف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار