به عقیده برخی کارشناسان، طرح چینی‌ها برای احیای جاده ابریشم، موسوم به طرح جاده و کمربند باعث شده است اقتصاد جهانی شاهد رشد تجارت باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، بیش از ۴۰۰ نفر از نمایندگان دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی، شرکت‌ها و نهاد‌های دانشگاهی در نشستی که درباره طرح جاده و کمربند در نشست سالیانه بانک جهانی در بالی اندونزی برگزار شده بود، شرکت کردند.

کارولین فرئوند (Caroline Freund) مدیر بخش اقتصاد‌های کلان، تجارت، یکپارچگی و سرمایه گذاری منطقه‌ای بانک جهانی، نتایج اولیه تحقیقات خود از طرح جاده و کمربند را منتشر کرد که نشان می‌دهد این طرح می‌تواند تجارت و سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در کشور‌هایی که در این طرح حضور دارند، با احداث زیرساخت‌ها و ارتباط متقابل بیشتر کند که برای همه جهان سودمند است.

وی گفت: «طرح جاده و کمربند هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد و در صورتی که طرح‌های سیاسی مانند افزایش پای بندی‌های مرزی و کاهش تعرفه‌ها همزمان با آن دنبال شوند، می‌توان انتظار داشت شاهد تجارت بیشتر، ارتباط آسان‌تر بسیاری از مناطق و بهبود تجارت و رشد اقتصادی باشیم.»

زو جیایی (Zou Jiayi) معاون وزیر دارائی چین که در این نشست حضور داشت تاکید کرد چین به حقوق همه کشور‌های شرکت کننده در این طرح احترام کامل می‌گذارد و قوانین بین المللی و تقویت ارتباطات و هماهنگی‌های لازم را در پیشبرد این طرح رعایت می‌کند.

در مقطعی که تجارت جهانی شاهد تنش است و باور به رشد اقتصاد جهانی تحت تاثیر آن قرار گرفته است، کارشناسان باور دارند الگوی فراگیری مانند طرح جاده و کمربند قطعا می‌تواند باعث رشد اقتصاد جهانی و تجارت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
جاده ابریشم از ساوه -saveh گذشته (اول)370 راه ابریشم پس از گذشتن از ری، قزوین، ساوه، کبودراهنگ مزدقان (جرفادقان)، همدان،و گردنه اسدآباد، کنگاور، صحنه، بیستون، فرمیس (کرمانشاه)، مازورستان، حلوان، قصر شیرین، جلولاء، دسکره الملک (دستگرد ساسانی) و نهروان وارد بغداد می شده است
آخرین اخبار