بر اساس آمار سازمان گمرک چین، مبادلات تجاری بین این کشور و روسیه در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس آماری که سازمان گمرک چین منتشر کرد، مبادلات تجاری بین روسیه و چین در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۲۵ و هفت دهم درصد افزایش یافت.

بر طبق گزارش سازمان گمرک چین، حجم کل مبادلات دو جانبه بین دو کشور در ۹ ماه نخست سال کنونی میلادی ۷۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار بود.

صادرات چین به روسیه در همین دوره ۱۲ و هفت دهم درصد افزایش یافت و به ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید و واردات چین از روسیه نیز با ۳۹ و دو دهم درصد افزایش به ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید.

در ماه سپتامبر، مبادلات تجاری بین دو کشور به رقم ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار رسید. چین کالا‌هایی به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به روسیه صادر کرد در حالی که حجم صادرات روسیه به چین چهار میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بود.

سال ۲۰۱۷، مبادلات تجاری بین روسیه و چین ۲۰ و هشت دهم درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۸۴ میلیارد دلار رسیده بود.

صادرات چین به روسیه در سال ۲۰۱۷، ۱۴ و هشت دهم درصد افزایش پیدا کرده و به ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده بود. واردات چین از روسیه نیز با افزایش ۲۷ و هفت دهم درصدی به ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده بود.

ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پایان مذاکراتش با شی جین پینگ، همتای چینی خود، گفته بود که روسیه و چین با استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری خود در مقابل خطرات دائم در اقتصاد جهانی توافق کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار