رونامه بریتانیایی گاردین با نشر گزارشی اعلام کرد که در جریان جنگ هفده ساله آمریکا در افغانستان، حدود ۲۱۷ هزار افغان جان‌ خود را از دست داده اند.

کشته شدن  ۲۱۷ هزار افغانستانی در جنگ 17 ساله آمریکابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رونامه بریتانیایی گاردین با نشر گزارشی اعلام کرد که در جریان جنگ هفده ساله آمریکا در افغانستان، حدود ۲۱۷ هزار افغان جان‌ خود را از دست داده اند.

 به گزارش گاردین، پس از حضور نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱، شمار کشته‌شدگان این نیروها طی هفده سال به ۳ هزار و ۵۴۶ نفر می‌رسد.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، در طول هفده سال گذشته، افغانستان همواره با فقر، خشونت، موضوعات مربوط به حقوق بشری و بی‌ثباتی دست و پنجه نرم کرده است.

این روزنامه در گزارش خود از افغانستان به‌عنوان فقیرترین و خطرناکترین کشور در جهان یاد کرده است.

گاردین نوشته است که پس از دستور دونالد ترامپ مبنی بر افزایش حملات هوایی علیه گروه‌های شورشی، تلفات غیر نظامیان در این کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل (یوناما) نیز با نشر گزارشی، سال جاری را خونین‌ترین سال برای غیرنظامیان دانسته بود و در گزارش خود گفته بود که روزانه به‌طور متوسط ۲۸ غیرنظامی در نتیجه خشونت‌های جاری در این کشور جان‌ خود را از دست می‌دهند.

در بخشی از گزارش آمده است که با وجود این واقعیت، آمریکا و بریتانیا هیچ برنامه مشخصی در قبال افغانستان ندارند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.