ظهر امروز با حضور موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از اعضای شورای قضائی استان کرمان پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان افتتاح شد

۷۰ درصد ابلاغ‌های قضائی درکرمان واقعی شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین افتتاحیه این دفتر گفت:ارائه خدمات قضائی به صورت الکترونیکی یکی از اهداف کلان قوه قضائیه می‌باشد و دستگاه قضائی بدنبال ایجاد عدالت الکترونیکی در کشور است.

وی افزود:دادگستری استان کرمان نیز طبق سیاست‌های کلان قوه قضائیه مرحله به مرحله برای تحقق بخشیدن موضوع عدالت الکترونیکی تلاش می‌نماید و افتتاح این دفاتر نیز نمونه‌ای از این فعالیت هاست.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: یکی از اهداف اصلی راه اندازی دفاتر خدمات قضائی، در دسترس قرار گرفتن راحت تر و بیشتر مردم به دستگاه قضائی است وشهروندان می‌توانند بدون مراجعه به سیستم قضائی دادخواست ها، لوایح، اظهارنامه‌ها وسایر موارد خود را ثبت نمایند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان با اعلام اینکه کاهش مراجعات به سیستم قضائی، ارتقای سلامت قوه قضائیه را در پی خواهد داشت، افزود: رویکرد قوه قضائیه بر این است از مراجعه مستقیم مردم به دستگاه قضائی کاسته شود.

وی گفت:مردم بجای مراجعه به شعب دادگستری برای پیگیری و و کسب اطلاع از روند رسیدگی به پرونده قضائی می‌توانند به دفاتر خدمات قضائی در نقاط مختلف شهر مراجعه و در مدت زمان بسیار کمتری پیگیر امور قضائی خود باشند.

موحد به موضوع سامانه ثنا اشاره کرد و گفت:در حوزه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی اطمینان کار بسیار بالا رفته است ودر حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد ابلاغ‌ها در استان کرمان به صورت واقعی صورت می‌پذیرد.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضائی بر عهده قوه قضائیه می‌باشد، گفت:معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان بایستی به صورت هدفمند ومستمر بازدید و نظارت بر انجام کار‌های این دفاتر را دردستور کار قرار دهد و از نظرات و پیشنهادات شهروندان در جهت بهبود عملکرهاو رفع نواقص استفاده نماید.

در ادامه معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان افزود:قوه قضائیه با تاسیس ۹ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان موافقت نموده است که در حال حاضر ۵ دفتر در کرمان راه اندازی شده است

حمید خالقی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان فعال هستند، گفت::طی دوماه آینده دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در تمام نقاط استان راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ح

واقعی ومطمئن شدن ابلاغ های قضائی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار