رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در طول قرن‎ها مبارزه در تاریخ شیعه، هیچ انقلاب و حركتی همچون انقلاب اسلامی و هیچ صحنه‎هایی همچون صحنه‎های دفاع مقدّس، شبیه انقلاب عاشورا و كربلای حسینی نیست.

دفاع مقدس شباهت و همسانی انقلاب عظیم عاشورا و انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان کشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در کرمان با اشاره به اینکه 31شهریور, روزی است که در تاریخ ایران آبستن وقایع و اتفاقات زیادی بوده است، گفت : 31شهریور, یادآور آغاز جنگ تحمیلی و نابرابری بود که شباهت و همسانی انقلاب عظیم عاشورا و انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود :درهشت سال دفاع مقدس ایثار‎ها، شجاعت‎ها، صبوری‎ها و عظمت‎هایی رقم خورد و صحنه‎هایی آفریده شد كه در آن‎، شور، شعور، شوكت و شكوه عاشورایی را می توان یافت.

موحد گفت :رزمندگان ما كه در دفاع مقدس و در روزهایی که نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. و ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ، حماسه ها آفریدند و امّت بزرگ ما، صبورانه در مقابل شدائد و سختی‎ها ایستاد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان افرود : رهبر فرزانه انقلاب اسلامی كه ناشر همان فرهنگ و بر دوش‎دارنده همان درایت بود، نشان داد كه عاشورا نه تنها حادثه سال 61 هجری نیست، كه در هر زمان و مكان تكرار پذیر است و به هر نسبت كه یك حادثه هویت فرهنگی عاشورا را بیابد، تأثیر، دوام و عمق خواهد یافت.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت :در آغاز سالروز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس به احترام دلاور مردان هشت سال ایثار و استقامت، بر پا ایستاده و سرتعظیم فرود می آوریم و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که همانا یادآور شجاعت و حماسه آفرینی های ارتش غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیروهای انتظامی و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله است را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و همه دلیرمردان عرصه ایثار و مقاومت و مردم دیار کریمان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می نمایم.

شایان ذکر است صبح امروز و در نخستین روز هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان در بلوار 22 بهمن شهر کرمان برگزار گردید.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار