ستاد مرکزی اربعین حسینی به صورت موقت در شلمچه برای استقبال از زائران اربعین حسینی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ؛ معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر آماده کردن این ستاد گفت:تمامی دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند دو هفته پیش از آغاز مراسم اربعین حسینی امکانات اولیه مورد نیاز برای استقبال و پذیرایی از زائران فراهم کنند.

فیلی با بیان اینکه این ستاد در کیلومتر ۵ جاده خرمشهر به سمت شلمچه راه اندازی می‌شود افزود:تامین مواد غذایی، آب رسانی، رویس‌های بهداشتی و زیرسازی مکان ستاد باید مورد توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرای قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد:با همکاری دستگاه‌های اجرایی تمامی این امکانات به محل مورد نظر منتقل و پس از اتمام مراسم اربعین حسینی به استان برگشت داده می‌شود.
فیلی از واگذاری زمین به منظور اسکان دائم ستاد مرکزی عتبات عالیات استان در خوزستان خبر داد و گفت:قرار است این زمین به مساحت ۱هکتار در منطقه اروند به استان واگذار شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم از برپایی ۲۴ موکب در سه نقطه برای پذیرایی از زائران اربعین حسین خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۷ موکب در نجف اشرف،۲ موکب در کربلای معلی،۳ موکب در مرز شلمچه و بقیه در ورودی و خروجی برخی شهر‌های استان دایر می‌شود.
سرهنگ نظرپوربا بیان اینکه صاحبان این موکب‌ها از ۲ ماه پیش فعالیت خود را برای جمع آوری نذورات مردمی آغاز کرده اند گفت:مردم می‌توانند نذورات خود را به این موکب‌ها تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین حسینی پارسال استان ۲۷ موکب با ظرفیت پذیرش ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در نجف اشرف، کربلای معلی، مرز شلمچه و ورودی و خروجی شهر‌های استان راه اندازی کرده است افزود:امسال هم موکب‌های استان هیچ گونه محدودیتی برای پذیرایی از زائران داخلی و حتی کشو‌های خارجی که از استان عبور می‌کنند را ندارند.

 انتهای پیام/غ

راه اندازی ۲۷ موکب برای اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین حسینی ، شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.