با وجود اینکه بهای نفت در معاملات پیشین به بالاترین سطح در ۴ سال اخیر رسید، امروز با اندکی کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از آنکه در معاملات پیشین به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده بود، امروز (چهارشنبه) با اندکی کاهش همراه بود. این درحالی است که مقامات آمریکایی همچنان در تلاش هستند سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند که تحریم های نفتی علیه ایران بر بازار نفت اثری نخواهد گذاشت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین الملل) با 4 سنت کاهش به 81 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت در معاملات پیشین به بالاترین سطح از نوامبر سال 2014 رسیده بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 72 دلار و 15 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هم روز گذشته با 0.3 درصد افزایش به بالاترین سطح از 11 ژوئیه رسید.

آمریکا قرار است از ماه نوامبر تحریم های نفتی را علیه ایران – سومین تولیدکننده بزرگ اوپک—اعمال کند. تأثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت از جمله علل اصلی افزایش بهای نفت در چند روز اخیر بوده است. مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ در تلاش هستند سرمایه گذاران و مصرف کنندگان را متقاعد کنند که حذف نفت ایران هیچ تأثیری بر ذخایر نفتی نخواهد گذاشت. آنها همچنین از تولیدکنندگان نفت درخواست کرده اند سطح تولید خود را افزایش دهند.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 21 سپتامبر با 2.9 میلیون بشکه افزایش به 400 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند در این بازه زمانی ذخایر نفت خام آمریکا با 1.3 میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود.

به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره برای سومین بار در سال جاری میلادی، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود و فقط اندکی تغییر کرد. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1201.64 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار