وزارت خارجه آمریکا اتهامات مربوط به نبود تنوع نژادی در این داخل این وزارت‌خانه را تکذیب و آن را منزجرکننده توصیف کرد.

وزارت خارجه آمریکا نژادپرستی در این وزارتخانه را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه آمریکا با رد اتهامات مربوط به نبود تنوع نژادی در میان کارکنان این وزارت‌خانه، این ادعاها را منزجر کننده و نادرست توصیف کرد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: این ادعاها که می‌گویند (در وزارت خارجه) نژادپرست وجود دارد، منزجرکننده و اشتباه است و حاکی از تلاشی بی‌شرمانه برای ایجاد اختلاف در روند سیاسی داخلی است.

او گفت وزارت خارجه آمریکا در میان نهادهای دولتی با بیشترین تنوع نژادی قرار دارد و به افراد با پیشینه نژادی مختلف اختیار می‌دهد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: (وزارت خارجه) متعهد به ارتقای حقوق و شان انسانی از طریق اقدامات، سیاست‌ها یا گزارش‌های سالانه از جمله گزارش‌های مربوط به حقوق بشر، قاچاق انسانی یا آزادی مذهبی است.

نائورت در پایان پیام خود لینک مربوط به گزارش سال 2017 وزارت خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر در جهان را قرار داد.

مجله پولیتیکو روز دوشنبه مقاله یکی از مقامات پیشین وزارت خارجه آمریکا را با تیتر « ترامپ بار دیگر دیپلماسی آمریکا را سفید کرده است» منتشر کرد. این مقام پیشین وزارت خارجه، که پیش از این در مقام‌های مهمی در این وزارتخانه مشغول بود، در مقاله خود، نبود تنوع نژادی  در سطوح ارشد اداری دولت ترامپ را محکوم کرد. در مقاله مجله پولیتیکو آمده است: سه مقام ارشد آفریقایی آمریکایی تبار و مقام بلندپایه پس از روی کار آمدن ترامپ در سال 2017 از مقام خود برکنار شدند یا کناره گیری کردند.  پس از آن برای آنها جانشینان سفید پوست انتخاب شد.

همچنین یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به هیل گزارش پولیتیکو را اشتباه خواند اما به آمار ارائه شده از سوی پولیتیکو اشاره‌ای نکرد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به پولیتیکو اعلام کرد درصد افراد آفریقایی-آمریکایی تبار، اسپانیایی تبارو زنان که به خدمت این وزارتخانه درآمده‌اند ازسال 2016 تا 2017 افزایش یافته است. به گفته انجمن خدمات خارجی آمریکا 64 درصد از کسانی که برای تصدی سفارت در دولت ترامپ نامزد شده‌اند مردان سفیدپوست بودند که این رقم 7 درصد بیشتر از مقدار مشابه آن در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا است.

در دولت جدید آمریکا تاکنون هیچ زن آمریکایی-آفریقای به عنوان سفیر این کشور انتخاب نشده است. بر اساس آمار وزارت خارجه آمریکا 88.8 درصد سرویس خارجی ارشد این وزاتخانه سفید پوست بوده و بیش از دو سوم آنها مرد بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
به اونی که این چیزا رو به اینا گفته باس گفت چشم بسته غیب گفتی !
آخرین اخبار